Sadaļas Sadaļas

4. studija

4. studija

4. studija

Jau gadu Rīgas sarkano lukturu rajonos no prostitūtām nav ne vēsts!

Par pirkumu samaksāts divreiz, bet ne veikals, ne banka, nesteidzas naudu atdot.

Par pirkumu samaksāts divreiz: ne veikals, ne banka nesteidz atdot naudu

Rīdzinieks Jānis vietējā veikalā iepircies par 14 eiro un 21 centu. Taču liels bija viņa pārsteigums, kad veikals par pirkumu iekasēja dubultu summu. Ne veikals, ne banka nesteidzās atdot pārmaksāto, un to Jānis atguvis pēc Latvijas Televīzijas (LTV) raidījuma "4. studija" iesaistes.

"1. martā aizgāju uz veikalu, iepirkos par 14 eiro ar ''kapeikām''. Pie kases man noskenēja pirkumu. Ar savu karti samaksāju, ieliku visus pirkumus. Kasiere saka – "es nomainīšu čeka rullīti, jums jāievada no jauna!" Es saku, es jau esmu samaksājis, man to čeku nemaz nevajag! Nē, nē, tā neies cauri! Te cilvēki jūs gaida, vēlreiz! Nu, vēlreiz noskenēju, es atkal ar karti atzīmēju, samaksāju, viņa man izdeva to čeku," klāstīja Jānis.

Tomēr Jāņa bažas vēlāk apstiprinājās – aplūkojot bankas kontu, viņš pārliecinājās, ka nauda atskaitīta dubultā. Jānis devies uz veikalu "Maxima", kur esot teikts, ka viņam jāvēršas bankā. Savukārt bankā "Citadele" apgalvoja, ka tā esot veikala vaina.

Rezultātā situācija izvērsusies par vainas "futbolēšanu" no viena pie otra, tikai diemžēl pats Jānis tam visam bijis pa vidu un naudu kā nav, tā nav saņēmis atpakaļ.

Vai tiešām beigās pircējam pašam jākļūst par vainīgo? Ar šo jautājumu pie atbildīgajām iestādēm – bankas un veikala – vērsās LTV raidījums "4. studija".

AS "Citadele banka" Korporatīvās komunikācijas vadītāja Kristīne Mennika LTV raidījumam skaidroja:  "Gadījumos, kad ir notikusi tehniska kļūme un maksājums ir veikts divas reizes, pircējam vispirms jāvēršas pie tirgotāja, pie kura ir veikts pirkums. Šajos gadījumos iesakām veikt rakstisku pieprasījumu, jo iesniegtais pierādījums un saņemtā atbilde būs nepieciešama maksājumu apstrīdēšanas ierosināšanai bankā. Ja naudas līdzekļus nav bijis iespējams atgūt no tirgotāja tiešā veidā, pircējs var vērsties bankā, kas izdevusi tā pirkumam izmantoto maksājumu karti, ar lūgumu atgūt maksājumu summu.

Noteikumi paredz, ka nepieciešams atceltā, neveiksmīgā darījuma čeks. Ja dokumenta nav, klientam iesniegumā jāapraksta situācija.

Tirgotājam ir jāveic naudas līdzekļu atmaksa noteikumos paredzētajos termiņos, tomēr pircējiem jāņem vērā, ka laiks, kurā bankai ir iespēja atgūt samaksāto summu, ir ierobežots, tādēļ nevajadzētu kavēties ar pretenziju iesniegšanu, ja uzņēmums sniedzis atbildi, ka atmaksa nav iespējama, vai uzņēmuma noteiktajā termiņā atmaksa nav saņemta.

Tātad izrādās, pie vainas tomēr bijis veikals. Tajā skaidroja, ka neērtā situācija radusies vairāku nelāgu apstākļu sakritības rezultātā.

SIA "Maxima Latvija" komunikācijas vadītāja Liene Dupate-Ugule skaidroja: "Esam jau sazinājušies ar savu klientu, atvainojušies, un kļūdaini noņemtie naudas līdzekļi tiks atgriezti jau tuvākajā laikā. Atvainojamies arī publiski par nedaudz ilgāku situācijas risinājumu. Ja radusies kāda kļūda ar norēķiniem mūsu veikalos, lūgums vērsties pie veikala personāla, kolēģi savu kompetenču robežās palīdzēs. Ja tomēr atsevišķus gadījumus nevaram atrisināt, tad šādā vai līdzīgā gadījumā lūdzam iesaistīties arī bankai."

Beidzot risinājums situācijai, ar kuru Jānis netika galā veselas divas nedēļas, veiksmīgi atrasts.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt