Pabeigta Latvijas–Igaunijas 3. starpsavienojuma izbūve no Igaunijas robežas līdz Sējai

AS "Augstsprieguma tīkls" (AST) pabeidzis jaunās 330 kV elektropārvades līnijas būvniecību Rūjienas, Mazsalacas, Burtnieku, Alojas un Limbažu novados. Būvdarbi īstenoti AST attīstības projektā "Latvijas–Igaunijas 3. starpsavienojums".

AST pārstāve Aija Ikstena informēja, ka patlaban vēl notiek pēdējie darbi, lai varētu sagatavot dokumentus šo līnijas posmu nodošanai ekspluatācijā.

"No kopumā 509 jaunizbūvējamiem balstiem patlaban izbūvēti 499 balstu pamati un pacelti 462 balsti. Esam gandarīti, ka kopumā projekta būvniecība norit atbilstoši iepriekš izstrādātajam grafikam.

Nelielu aizkavēšanos radīja ārkārtējās situācijas izsludināšana Covid-19 izplatības ierobežošanai šā gada pavasarī, kad bija apgrūtināta būvdarbu veicēja ierašanās no Igaunijas un Polijas,"

sacīja AST valdes loceklis Arnis Staltmanis.

Līdz septembra beigām tiks pabeigta vadu vilkšana no Saulkrastu apakšstacijas līdz Limbažu novada robežai, savukārt tālāk līnijas trasē virzienā uz Rīgu – Sējas, Inčukalna, Garkalnes, un Ropažu novados notiek balstu pamatu izbūve, balstu pacelšana un atsevišķās vietās ir uzsākta vadu vilkšana. Savukārt noslēdzošajā posmā – Stopiņu un Salaspils novados notiek pamatu izbūve un uzsākta balstu saskrūvēšana uz zemes.

Plānots, ka līnijas 110 kV vadu vilkšana tiks pabeigta septembra beigās, savukārt 330 kV līnijas izbūves būvdarbus un tās ieslēgšanu zem sprieguma plānots veikt līdz šā gada beigām.

Latvijas–Igaunijas 3. starpsavienojuma būvniecībā plānots ieguldīt 84 miljonus eiro, no kuriem ap 62% ir Eiropas Savienības Infrastruktūras savienošanas finanšu instrumenta (CEF) līdzfinansējums.

Projektā paredzēts izbūvēt 330 kV augstsprieguma elektropārvades līniju no Rīgas TEC-2 līdz Igaunijas robežai 176 kilometru garumā: jauna elektropārvades līnija aptuveni 28 kilometru garumā tiks būvēta no Igaunijas robežas līdz esošajam elektropārvades līnijas koridoram posmā Rūjiena–Aloja, tālāk to turpinot pa esošās 110 kV līnijas koridoru gar Aloju, Limbažiem un Skulti līdz Saulkrastiem. Savukārt tālāk līnija tiks izvietota blakus topošajam “Rail Baltica” dzelzceļam.

Projektā paredzēts arī paplašināt apakšstaciju TEC-2, savukārt Igaunijas pārvades sistēmas operators “Elering” izbūvēs šīs līnijas daļu Igaunijas teritorijā līdz apakšstacijai "Kilingi-Nōmme". Elektropārvades līnijas projektēšanas un izbūves darbus veic pilnsabiedrība "EE-LV Interconnection", ko veido Latvijas SIA "Elko", Polijas "Selpol" un Igaunijas "Leonhard Weiss Energy". Savukārt darbus apakšstacijā TEC-2 veic "Empower AS filiāle Latvijā".

Līnijas izbūve aizsākta pērn, projektu plānots noslēgt 2021. gadā sākumā.

Savukārt jau esošajās divās līnijās – 330kV elektropārvades līnijā "Valmiera–Tartu" un "Valmiera–Tsirgulina" – plānota pārbūve, kuras laikā nav paredzēts mainīt elektrolīnijas trasi un sprieguma līmeni. Tā tiks izbūvēta kā gaisvadu 330kV līnija esošās 330kV gaisvadu līnijas trasē, uzstādot jaunus balstus un montējot jaunus vadus.  Pārbūves rezultātā iespējama pārbūvētās elektrolīnijas balstu novietošanas vietu maiņa pa esošās līnijas asi, portālam LSM.lv norādīja AST pārstāve.

Būvniecību plānots uzsākt 2022. gadā, un kā pirmo paredzēts rekonstruēt līniju uz Tartu. Savukārt pēc šo darbu pabeigšanas 2023. gadā plānots uzsākt līnijas uz Tsirgulinu pārbūvi, kurai Igaunijas pusē rekonstrukcija jau veikta. Darbus plānots pabeigt līdz 2024. gada beigām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti