“Uzņēmumam pārmaiņu laiki: gan organizatoriskās struktūras izmaiņas, gan izmaksu izvērtēšana, jauna biznesa modeļa meklēšana,” sacīja ministrs. „Latvijas dzelzceļš” lūko pēc biznesa modeļa, kas būtu vērsts uz klientu, proti, uz vietējām un ārvalstu kravām.
Pašreiz vērojams, ka uzņēmumā krītas pārvadāto ogļu kravu, naftas produktu kravu apjomi, bet auguši kokapstrādes produktu un ķimikāliju kravu apjomi. Tas atstāj ietekmi arī uz uzņēmuma ieņēmumiem, apliecināja politiķis.
“Bet jāapzinās, ka kravu maiņas ir svārstīgas, un pie tā jāstrādā uzņēmumam, lai varētu atbilstoši samazināt izmaksas vai reaģēt uz tirgus konjuktūru, ja tā mainās,” pauda Linkaits. Viņaprāt, izmaksas jāmazina tik lielā mērā, cik krīt ieņēmumi.
Par iespējamām atlaišanām uzņēmumā ministrs pastāstīja, ka LDz padome pasūtījusi funkcionālo auditu: “Domāju – tur būs savi secinājumi, sākot ar administrāciju un pēc tam skatoties tālāk. Es tik skaļi neteiktu, [ka būtu gaidāma štatu samazināšana], es teiktu, ka optimizācija."
Ministrs pastāstīja par Latvijas un Krievijas starpvaldību dialogu satiksmes jomā – tas esot aktīvs un pozitīvs. “Mums īsti nekādu problēmjautājumu nav, arī ekonomiskā ziņā. Tirdzniecības apjomos starp abām valstīm ir pozitīva dinamika, tā ka tur viss notiek,” sacīja Linkaits.
Vienlaikus viņš atzina, ka būtiski ir jautājumi par muitu, pilotu nodrošināšanu, bet tie esot “dzīves sīkumi”.