„Nozares ir izpaudušās un teikušas, ka sagaida papildu tirgus pētījumus, kas ir pasaules tirgus pētījumi – tādi kā „Nielsen”,” stāsta Latvijas Investīciju un attīstības aģentūras vadītājs Andris Ozols.
Piemēram, pārtikas sektorā par iespēju iekļūt starptautiskajās tirdzniecības ķēdēs - kas ir nopērkams, kāda produkcija ir konkurētspējīga? Pētījumam pieteiktās grupas ir piena sūkalas, saldējums, piena pulveris, siers, sviests – tieši piena grupā. (..) Otra lielā papildu lieta – tirdzniecības aģentu pakalpojumu iegāde. Te mēs runājam, ka ārpus valsts pārstāvniecības nozares vadībā asociācijas ar mums slēdz līgumus, kuros ir paredzēta aktīva darbība iepirkuma procedūras sagatavošanā,” skaidro Ozols.
Viņš norāda, ka iecerētie pasākumi izstrādāti, ņemot vērā pašu uzņēmumu ieteikumus.
Ziņots, ka līdz ar Krievijas sankciju ieviešanu pret ES, ASV, Austrāliju, Kanādu un Norvēģiju Latvija zaudēja pieeju Krievijas tirgum. Visasākajā situācijā nonāca piensaimnieki un piena produktu ražotāji, kuriem nebija iespēju pārdot savu saražoto produkciju.