Eiro fokusā

Banku digitālo pakalpojumu pieejamība Latvijas reģionos

Eiro fokusā

Martā noslēgsies Latvijas - Lietuvas sadarbības projekts par Biznesa mentoru tīkla izveidi

“Madara Cosmetics” saņem balvu par sasniegumiem investoru piesaistē alternatīvajā tirgū

Iezvanīt zvanu Ņujorkas biržā. Saruna ar «Madara Cosmetics» vadītāju

Aizvadītajā nedēļā starp "Nasdaq" Baltijas biržu balvas saņēmējiem bija arī divas Latvijas biržās kotētās kompānijas – uzņēmums "Madara Cosmetics" un attīstības finanšu institūcija "Altum". "Altum" atzinību ieguva kategorijā "Gada notikums biržā" par obligāciju veiksmīgu emisiju, savukārt "Madara Cosmetics" uzvarēja nominācijā "Labākās investoru attiecības "First North" tirgū" – par izcilu informācijas atklāšanas praksi un sasniegumiem investoru piesaistē alternatīvajā tirgū.

Līdz ar diviem citiem "Nasdaq" Baltijas biržās kotētajiem uzņēmumiem – igauņu finanšu grupu "LHV Group" un lietuviešu enerģētikas kompāniju "Lietuvos Energija" – arī "Madara Cosmetics" uzaicināti svinīgi iezvanīt tirdzniecības sesijas zvanu Ņujorkā, Taimskvērā. "Tas ir milzīgs pagodinājumos," to uzreiz pēc biržas balvas pasniegšanas ceremonijas Rīgā intervijā atzina "Madara Cosmetics" vadītāja Lotte Tisenkopfa-Iltnere.

Gints Amoliņš: Emocijas vēl ir svaigas. Kā jūtaties par atzinību? Ir uzaicinājums iezvanīt zvanu Ņujorkā.

Lotte Tisenkopfa-Iltnere: Tas ir super pagodinoši. Es domāju, ka tas ir katra biržas uzņēmuma sapnis. Tas ir patīkams pārsteigums, ka mēs to šogad īstenosim – zvanīsim zvanu Ņujorkas lielajā Taimskvēra biržā. Tas ir milzīgs pagodinājumos.

Solis kļūt par publisku uzņēmumu, ko spērām pirms vairāk nekā gada, ir mums devis ne vien līdzekļus turpināt attīstību, bet arī paplašinājis "Madara Cosmetics" ģimeni no nedaudz līdzīpašniekiem līdz vairāk nekā 750 līdzīpašniekiem. Šīs ģimenes attiecību kontekstā ļoti primāras vērtības ir caurspīdība, ilgtspēja. Domāju, tās ir vērtības, ko šī balva simbolizē.

Kā "Madara Cosmetics" līdz šīm veicies biržā pa šo nedaudz vairāk nekā gadu?

Akciju cena šajā laikā ir strauji augusi. Tas ir pozitīvs signāls, ka ejam pareizā virzienā. Arī uzņēmuma finanšu rādītāji ir ļoti pozitīvi.

Mēs turpinām stabili un relatīvi ātrā tempā augt – apmēram 30% gadā.

Iespējams, tas arī ir iemesls, kāpēc investori vēlas iegādāties akcijas un akciju cena kāpj.

Domāju, ka mums ar mūsu investoriem arī ir relatīvi ilgtermiņa attiecības, ka šis nav ātrais darījums, ko vienā dienā nopērk un pēc nedēļas pārdod. Ka investori līdzdala mūsu vērtības. Arī tās vērtības, ko šī balva simbolizē. Un ir gatavi kopā ar mums iet šo nākotnes ceļu.

Vai bija grūti iekļūt biržā un kotēties?

Es teiktu, ka grūtākais ieiešanā biržā jeb IPO, iespējams, ir sagatavošanās. Tā ir nepieciešama diezgan rūpīga, nopietna un arī prasa līdzekļus.

Pozitīvi ir tas, ka papildus iegūtajiem līdzekļiem, ko uzņēmums iegūst, emitējot akcijas, ir arī publicitāte. Mūsu gadījumā uzmanība, kas nāca ne tikai no institucionālajiem investoriem, bet arī investoriem, kas ir privātie investori jeb privātpersonas kā es un jūs, kas ir investējuši "Madara Cosmetics" pietiekoši liels skaits. Šie cilvēki noteikti kļūst par daļu no uzņēmuma un daļēji arī ir "Madara Cosmetics" vēstneši dabiskā kārtā.

Reputācija un publicitāte noteikti ir minama pie tādiem lieliem ieguvumiem.

Un, skatoties globālākā kontekstā kā uz biznesa spēlētāju un uzņēmumu, kurš ir atvērts publisks biržā kotēts uzņēmums – es domāju, ka uzticēšanās no partneriem noteikti ir uzreiz labāka un augstāka kredītā nekā tad, ja uzņēmums ir pilnīgi privāts uzņēmums.

1.februārī stājas spēkā Eiropas Savienības un Japānas brīvās tirdzniecības līgums. Kā jums gājis ar izplešanos globāli, kur jūsu galvenais tirgus?

Fiziski esam pārstāvēti vairāk nekā 30 valstīs. Internetā ir vēl plašāka pieejamība – tur mēs piegādājam produktus vairāk nekā 120 valstīm. Pamata tirgus vairāk ir Eiropa. Bet Āzija, Japāna ir ļoti sens klients. Tāpat arī citas tālākas valstis.

Ļoti zīmīgi, ka pieminējāt divpusējos sadarbības līgumus Eiropas Savienībai ar Japānu. Tas ir ļoti būtiski, lai mūsu Eiropas Savienība slēgtu šādas vienošanās, kas atvieglotu tirdzniecību, harmonizētu standartus. Tas noteikti uzņēmējiem ļauj daudz brīvāk izstrādāt produktu pēc vienām likumdošanas normām un tad to tālāk eksportēt gan uz Ameriku, gan Japānu, gan citām valstīm. Tas ir arī šī Japānas divpusējā līguma mērķis, lai būtu ātrāka, vienkāršāka, ciešāka, stabilāka sadarbība.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Ekonomika
Ziņas
Jaunākie
Interesanti