Panorāma

Kandavā nežēlīgi nogalina biroja darbinieci

Panorāma

Zolitūdes "Maxima" būvinženieris tiesā prasa sertifikāta atjaunošanu

Amatpersonas izvairās komentēt vilcienu nomas konkursu

Amatpersonas izvairās komentēt vilcienu nomas konkursu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem un 10 mēnešiem.

Konkurss par pasažieru vilcienu nomu ir beidzies, bet ap to joprojām ir daudz neskaidrību un bažu, taču politiķi nesteidzas tās kliedēt.

Konkursā par pasažieru vilcienu nomu Latvijā uzvarējis visdārgākais pretendents, līdz ar to vilcieni, kas ir tādi paši kā Igaunijā, Latvijā izmaksās dārgāk. Tāda informācija publiski parādījās tūlīt pēc tam, kad oficiāli tika paziņots par Šveices uzņēmuma “Stadler” uzvaru konkursā.

“Stadler” pārstāvji Latvijas Televīzijai sacīja, ka Igaunijas un Latvijas vilcienu iepirkumu cenas nevar salīdzināt, jo iepirkumi katrā valstī tika organizēti atšķirīgi. Igaunija nolēma pirkt vilcienus, bet Latvija izvēlējās vilcienus nomāt uz 15 gadiem un pēc tam tos atpirkt. Tas nozīmē, ka Latvijā izsludinātajā konkursā visas finansēšanas izmaksas jāsedz piegādātājam jeb “Stadler”. Satiksmes ministrija uzsver – “Pasažieru vilciens” būs spējīgs par vilcienu nomu maksāt no sava budžeta, un valsts budžeta nauda netiks skarta.   

„Šodien AS „Pasažieru vilciens” valdei tika uzdots precizēt aprēķinus par jaunu vilcienu nomai nepieciešamo finansējumu un pamatot uzņēmuma spēju līguma ietvaros pildīt nomnieka saistības. Tāpat tika pārrunāta arī sabiedrības plašākas informēšanas nepieciešamība, kā rezultātā panākta vienošanās par izvērstākas informācijas sniegšanu sabiedrībai par elektrovilcienu nomas iepirkumu,” sacīja premjere Laimdota Straujuma ("Vienotība").

Taču pieteiktā sabiedrības plašāka informēšana šodien nesekoja – visas dienas garumā žurnālisti gaidīja komentāru no satiksmes ministra Anrija Matīsa, tomēr tā arī nesagaidīja. Matīsa pārstāvis norādīja, ka komentārs būs pirmdien. Arī Aigars Štokenbergs, kurš vakar pameta “Pasažieru vilciena” valdi, jau otro dienu vairās no žurnālistiem.

Sarunu ar satiksmes ministru šodien plānoja arī Straujuma, jo dienas vidū, tiekoties ar Valsts prezidentu, viņai vēl nebija daudz sakāmā par iepirkuma konkursu. Pēc premjerministres domām, visa atbildība par vilcienu nomu būtu jāuzņemas “Pasažieru vilciena” vadībai: „Skaidrs ka „Pasažieru [vilciena]” valde nes šo atbildību un nesīs atbildību, ja tur būs neadekvātie risinājumi.”

Skaidrība par jauno vilcienu iepirkumu, iespējams, būs pēc „Pasažieru vilciena” sarunām ar "Latvijas dzelzceļu" piektdien.

„Pasažieru vilciens" ik mēnesi maksā ievērojamas naudas summas par infrastruktūras izmantošanu, un gadījumā, ja „Latvijas dzelzceļš” piekritīs summu samazināt, tad tā arī tiks novirzīta jauno vilcienu nomai. Kamēr „Pasažieru vilcienam” līdz pirmdienai jātiek skaidrībā, kā tikt pie naudas līdzekļiem, iespējams, uzņēmumam var nākties skaidroties ar konkursā neuzvarējušo pretendentu „Hyundai”, jo ceturtdien Rīgā no Korejas ierodas šī uzņēmuma pārstāvji.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti