Eiropas lidsabiedrības piesardzīgas par iespēju atsākt lidojumus uz Ukrainu un no tās

Jūlija vidū Īrijas zemo cenu lidsabiedrība "Ryanair" paziņoja par lieliem plāniem attiecībā uz Ukrainas tirgu un palīdzību Ukrainas aviācijas sektoram. Aizvadītajā nedēļā uzņēmums nāca klajā ar vēl vienu paziņojumu, proti, lidsabiedrība cer atsākt lidojumus uz Ukrainu un no Ukrainas jau šī gada beigās. Latvijas Televīzija (LTV) apvaicāja vairākas lidsabiedrības, kas pirms Krievijas sāktā kara veica lidojums Ukrainas gaisa telpā.

Pašlaik Īrijas lidsabiedrība ir vienīgā, kas paziņojusi, ka ir gatava atgriezties Ukrainas tirgū, bet daudzas Eiropas aviokompānijas uzsver, ka seko līdzi notikumu un situācijas attīstībai Ukrainā. Neskatoties uz "Ryanair" paziņojumu, visas lidsabiedrības pašlaik ir vienādā pozīcijā, jo Ukrainas gaisa telpa ir slēgta. Vienlaikus Ukrainas Civilās aviācijas aģentūra strādā pie dažādiem plāniem, kas sekmētu Ukrainas gaisa telpas atvēršanu. Ja to ļaus drošības situācija, pirmie reģioni, kur varētu atsākties aviosatiksme, būtu Rietumukrainā – Ļvivas lidosta. 

LTV uzrunāja vairākas Eiropas lidsabiedrības, kuras pirms Krievijas sāktā kara Ukrainā veica lidojumus uz un no dažādām Ukrainas lidostām. Viens no aktīvākajiem un noslogotākajiem tīkliem no Eiropas uz Ukrainu bija Polijas nacionālajai lidsabiedrībai "LOT Polish Airlines", kura veica regulārus lidojumus ne tikai uz Kijivas abām lidostām un Ļvivu, bet arī uz Odesu, Zaporižju un Harkivu. 

"Ukrainas tirgus mums veidoja aptuveni 10% no kopējā lidojumu skaita," sarunā atzīst lidsabiedrības pārstāvis Kšistofs Močulskis.

"Mēs nevaram sagaidīt, kad varēsim atgriezties mums tik mīļajā Ukrainas tirgū un savienot Ukrainu ar pārējo pasauli, bet pašlaik drošības situācija diktē savus noteikumus. Kamēr Ukrainas gaisa telpa ir slēgta, protams, lidojumus veikt nevaram, bet palīdzam Ukrainai citos veidos,"

norāda Močulskis. 

Pašlaik "LOT" ir izveidojis īpašu programmu, kurā darbs tiek nodrošināts Ukrainas lidsabiedrības "Ukraine International airlines" stjuartiem. Lidsabiedrībā arī norāda, ka šis ir Polijas lidsabiedrības ieguldījums Ukrainas aviācijas attīstībā, jo stjuarti nezaudē savas darba iemaņas.

Ņemot vērā, ka Krievijas spēku militārās operācijas Ukrainā ir neparedzamas, neviens nesteidzas prognozēt, cik droša ir Ukrainas gaisa telpa kādā konkrētā reģionā. 

Arī Vācijas nacionālajā lidsabiedrībā "Lufthansa" LTV atzīst, ka situācija Ukrainā tiek monitorēta nepārtraukti.

"Mēs būtu bezgala priecīgi atsākt lidojumus uz Ukrainu pēc iespējas ātrāk, bet saprotiet, ka kara apstākļos mēs neko nevaram skaidri prognozēt. Mēs nevēlamies spekulēt ar konkrētiem datumiem, jo visu noteiks Ukrainas pretuzbrukums,"

saka "Lufthansa" pārstāvis Tomass Jahnovs. 

Skandināvijas aviosabiedrība "SAS" pārstāvis Tonje Sunds LTV uz jautājumu par lidojumu atsākšanu atbild lakoniski: "Mēs vērojam situāciju un par lidojumu atsākšanu lemsim pēc tam, kad tos būs droši veikt."

Notikumiem Ukrainā seko līdzi arī Latvijas nacionālā lidsabiedrība "airBaltic". "Latvijas nacionālā lidsabiedrība ir gatava atsākt lidojumus uz tās galamērķiem, tiklīdz Ukrainas gaisa telpa vai daļa no tās tiks starptautiski atzīta kā droša civilajiem lidojumiem." Pirms Krievijas sāktā kara Ukrainā "airBaltic" nodrošināja lidojumus uz trim galamērķiem Ukrainā – Kijivu, Ļvivu un Odesu. 

Pirms atsākt lidojumus, pat ja Ukrainas Civilās aviācijas aģentūra atvērtu Rietumukrainas debesis, atzinumi būtu jāsaņem ne tikai no Latvijas Civilās aviācijas aģentūras, bet arī no Eiropas Aviācijas drošības aģentūras. 

"Ja tiktu nodrošināti iepriekšminētie drošības nosacījumi, "airBaltic" būtu ieinteresēta atsākt lidojumus sākotnēji uz Ļvivu,"

atzīst lidsabiedrība, vienlaikus norādot, ka pirms katra lidojuma uzņēmums no savas puses veiks drošuma riska novērtējumu lidojumiem, kā arī izvērtēs konkrētu galamērķi.

Eiropas Aviācijas drošības aģentūrā atzīst, ka tā sadarbojas ar Ukrainas pārstāvjiem, lai ne tikai gādātu par drošu gaisa telpas atvēršanu, bet arī, lai civilās aviācijas uzraudzībā tiktu ieviesti jaunākie Eiropas Savienībā pieņemtie standarti. Ukraina līdz šim bija Eiropas Aviācijas drošības aģentūras "Pan-European" programmas dalībvalsts. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti