"Lidojuma laikā lidmašīnas gaisa spiediena un klimata uzturēšanas sistēma reaģēja uz kļūdainu, vadības bloka sūtītu signālu par normai neatbilstošu salona spiediena rādījumu. Tā rezultātā atvērās salona griestu nodalījumā iestrādātie skābekļa masku paneļi, ļaujot maskām izkrist," portālam LSM.lv sacīja "airBaltic" pārstāvis Augusts Zilberts.
Somijas medijs, atsaucoties uz reisa pasažieriem, vēsta, ka sākotnēji lidmašīnā valdījis apjukums kā pasažieros, tā apkalpē. Reisa pasažieri medijam norādījuši, ka viņi neziņā par to, kas notiek ar lidmašīnu, bija aptuveni piecas minūtes. "Apkalpe paziņoja, ka mums briesmas nedraud un maskas var tikt novilktas," medijs citē pasažieri, kura vēlējusies palikt anonīma. Sieviete arī norādīja, ka maskas virs viņu galvām karājās visu lidojuma laiku.
Lidmašīnai nosēžoties Rīgas lidostā un pēc pasažieru izsēdināšanas tā pārvesta uz tehnisko angāru, kur veikta sākotnējā izmeklēšana. Lidojuma ekipāža pēc lidojuma nekavējoties un saskaņā ar procedūru iesniegusi lidojuma drošības ziņojumu un veica atbilstošu ierakstu lidmašīnas borta žurnālā, ziņojot par iespējamu sistēmas bojājumu.
"Veicot sākotnējo izmeklēšanu, secināts, ka salona gaisa spiediena uzturēšanas sistēma bija pilnā darba kārtībā. "airBaltic" pieredzē šāda veida situācija reģistrēta pirmo reizi, un nav ziņu, ka arī citas lidsabiedrības būtu saskārušās ar ko līdzīgu,"
norādīja Zilberts.
Reiss "BT308" tika veikts ar piecus gadus vecu "A220-300" modeļa lidmašīnu ("YL-CSN").
Ņemot vērā, ka "airBaltic" bija pirmā lidsabiedrība, kas lidoja ar šī modeļa "A220-300" lidmašīnām, kā arī Latvija ar 47 lidmašīnām ir lielākais šo lidmašīnu izmantotājs, var rasties dažādas kļūmes, kuras vēl neviens operators pasaulē nav pieredzējis. Par šo atgadījumu ziņots arī gaisa kuģa ražotājam "Airbus", lai veiktu padziļinātu izmeklēšanu.
Latvijas "Civilās Aviācijas aģentūra" (CAA) ir saņēmusi nacionālās lidsabiedrības "airBaltic" lidojuma drošuma ziņojumu, un pašlaik notiek gadījuma izvērtēšana.
.@LV_CAA pēc notikušā ir saņēmusi nacionālās lidsabiedrības @airBaltic lidojuma drošības ziņojumu, kurā teikts, ka masku nodalījums atvēries, kad lidmašīna bija teju divu kilometru augstumā. Pašlaik notiek notikušā atgadījuma izvērtēšana. https://t.co/xqHZ7PCngG
— Civilās aviācijas aģentūra (@LV_CAA) April 3, 2024
Aģentūra informēja, ka atgadījums ar "airBaltic" lidmašīnu noticis, tai esot teju divu kilometru augstumā.
Iepriekš, 2021. gada 11. jūlijā, Dānijā, "A220-300" modeļa lidmašīnas riteņiem saskaroties ar skrejceļu, neplānoti atslēdzās abi lidmašīnas dzinēji, kas neļāva tai sekmīgi nokļūt līdz terminālim. Izmeklēšanu veica arī Amerikas Savienoto Valstu Federālās Aviācijas administrācija (FAA). Toreiz, noslēdzot izmeklēšanu, FAA direktīvā norādīja uz darbībām, kas "A220-300" pilotiem jāievēro, lai novērstu šādas situācijas atkārtošanos.