Nitišs: Rūpnīcas komandu aiziešana rallijkrosu padara neprognozējamāku

Gandrīz katru dienu tiek saņemti slikti jaunumi par situācijas attīstību pasaules rallijkrosa čempionātā. Jau iepriekš esam vēstījuši, ka čempionātu atstājušas „Audi”, „Ford” un „Peaugeot” rūpnīcas komandas, bet nu šim pulkam visai paredzami pievienojis vācu autobūves milzis „Volkswagen”. Tas nozīmē, ka nākamgad rallijkrosā startēs tikai privātās komandas, turklāt, šādi lēmumi nozīmē, ka sportu atstāj vairākas TOP komandas.

Par aiziešanu no rallijkrosa paziņoja Matiasa Ekstroma vadītā EKS komanda, ko atbalstīja „Audi”, kā arī Petera Solberga vienība, ko atbalstīja „Volkswagen”. Turklāt Solberga komanda uzvarēja pēdējo divu gadu čempionātā gan pilotu, gan komandu ieskaitē. No rallijkrosa prom devies pēdējo divu gadu čempions Johans Kristofersons un čempionātā valda liela neskaidrība, taču Reinis Nitišs domā, ka rallijkrosam šādas pārmaiņas nāks tikai par labu.

Rallijkrosa nākotneMāris Bergs

    Nitišs skaidroja, ka pārmaiņas sportu atgriezīs situācijā, kāda bija pirms pieciem gadiem, kad turnīrā bija tikai privātās komandas. „Sezonas griezumā bija seši dažādi uzvarētāji, vairs nebūs vieni, kas vinnē 11 posmus no 12,” skaidroja Nitišs. Sportists gan nebija pilnīgi drošs, vai turnīrā piedalīsies tik daudz privātās komandas, lai kompensētu milžu aiziešanu no sporta.

    Tā kā rallijkrosu atstājušas vairākas komandas, ievērojami sašaurinājies komandu loks, kuru sastāvā nākamgad varēs startēt pasaules rallijkrosa čempionāta SuperCar klasē. Nitišs aizvadītajā sezonā startēja SuperCar klasē Eiropas čempionāta ieskaitē, kur izcīnīja titulu. Autobraucējs sarunā ar Latvijas Radio pastāstīja, ka viņš nākamgad cer atgriezties pasaules čempionāta ieskaitē un pie tā tiek nopietni strādāts.

    Nitišs norādīja, ka nebūtu pareizi otro gadu pēc kārtas startēt Eiropas čempionātā. „Notiek darbi, lai vispār ar kādu komandu vienotos,” minēja Nitišs, kura atgriešanās pasules mērogā ir uz jautājumu zīmes.

    Rūpnīcas komandu aiziešana skaidrojama ar neskaidrībām par čempionāta turpmāko attīstību un tehniskajiem noteikumiem. Tiek paredzēts, ka 2021. gadā SuperCar klases mašīnas darbinās elektrība, tāpēc autobūves kompānijas nevēlas ieguldīt naudu tehnoloģijās, kas pēc 2 gadiem nebūs derīgas, tā vietā nosliecoties par labu elektroauto koncepta attīstībai.

    Savos paziņojumos autoražotāji norādījuši, ka viņi fokusēsies startiem citos čempionātos, taču netiek izslēgta iespēja atgriezties rallijkrosā kaut kad nākotnē. Vai tas notiks 2021. gadā, to rādīs laiks.

    Šogad SuperCar klasē pasaules čempionāta ieskaitē Latviju pārstāvēja tikai Jānis Baumanis, kurš brauca STARD komandā, kurai nebija rūpnīcas atbalsta. Pats sportists savus plānus atklāt nevēlējās, solot sniegt oficiālu informāciju par savu nākotni jau tuvākajā laikā. Iepriekš izskanējušie komentāri no komandas puses liecina, ka STARD gribētu redzēt Baumani pie sevis arī nākamgad. Domājams, ka abi latvieši sevi apliecinājuši, kā gana ātrus braucējus, tāpēc pieprasījumam pēc viņu pakalpojumiem nākamā gada sezonā vajadzētu būt, taču, kur nonāks Nitišs un Baumanis, redzēsim turpmāko dažu mēnešu laikā.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Motoru sports
    Sports
    Jaunākie
    Interesanti