Ceļi Latvijas posmā būs ātri un izaicinoši. Saruna ar pasaules rallija čempionāta rīkotāju direktoru

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 4 mēnešiem.

Eiropas rallija čempionāta (ERC) posms "TET Rally Liepāja" Dienvidkurzemes ceļos pats par sevi bija pietiekami nopietns un vērienīgs, tomēr nedaudz to aizēnoja 2024. gadā plānotais pasaules rallija čempionāta (WRC) posms, ko visu sacensību nedēļu pieminēja organizatori un citas iesaistītās puses. Vēl pirms rallija Latvijā viesojās WRC promotiera jeb čempionāta rīkotāju pasākumu direktors Saimons Larkins, kurš sarunā ar LSM.lv pastāstīja, ka ātrie ceļi būs dalībniekiem labs izaicinājums parādīt visas savas prasmes.

Mājinieku Mārtiņa Seska/Renāra Franča uzvarētais Liepājas rallijs lielā mērā bija ģenerālmēģinājums nākamā gada sacīkstēm, un to neviens neslēpj – WRC posms būs izaicinājums visiem, sākot no rīkotājiem, beidzot ar dažādiem pakalpojumu sniedzējiem.

Rallija direktors Raimonds Strokšs norādīja, ka aktīva gatavošanās pasākumam norit jau divus gadus. Pērn tika izmēģināta rallija plānotā maršruta viena puse, šogad klāt nāca otra puse ar ātrumposmu Tukuma apkaimē un ātrumposmiem Kuldīgā.

Vizītē Latvijā WRC pasākumu direktors Larkins apskatīja plānotos ātrumposmus dabā.

"Ceļi ir ātri, taču ātrums rada izaicinājumus. Tas ir lieliski, un vēlamies, lai mūsu braucējiem ir izaicinājums. Gribam, lai viņiem būtu jādemonstrē labākais iespējamais sniegums trasē," stāstīja Larkins. Viņš arī nesatraucas, ka Latvijas ceļi varētu būt pārāk ātri prestižākajām un ātrākajām "Rally1" klases mašīnām: "Daļa ceļu ir pilnīgi jauni, un tie nav izmantoti Eiropas čempionāta rallijā. Vienmēr ir iespēja braukt ātrumposmu arī pretējā virzienā, ir arī citi veidi, kā bremzēt tempu. Dažas no šīm lietām ir mākslīgas, un to nevēlamies darīt."

WRC posmu plānots sākt Rīgā ar svinīgu pasākumu, bet atklāšanas ātrumposms varētu notikt Biķernieku trasē.

"Apskatījām Biķernieku trasi, kuru zinu jau no rallijkrosa sacensībām – esam arī rallijkrosa promotieri, un šo trasi redzēju jau pērn, kad šeit notika posms. Tas ir objekts, kas var piedāvāt ļoti daudz vairāk nekā tikai rallijkrosa trase," uzsvēra Larkins. "Runāju par ātrumposmu, kas varētu ietvert rallijkrosa trasi un arī pārējo Biķernieku apli, tas ir aizraujoši. Turklāt tas viss notiek, atrodoties tuvu pilsētas centram," par iespējamo atklāšanas ātrumposmu stāstīja WRC rīkotāju pārstāvis, uzsverot, ka nekas vēl nav izlemts līdz galam.

"Pilsētas centrs ir lielisks, un Vecrīga ir fantastiska vieta. Tur atrodas pieminekļi, arhitektūra, baznīcas, kas ļauj izveidot skaistu tūrisma "pastkarti" par Rīgu, kuru demonstrēt visā pasaulē. Pēc tam jau dodamies uz Kurzemi un parādām arī pārējo valsts daļu. Vēlamies dot iespēju Eiropas čempionāta rallijiem pārtapt par WRC rallijiem. Redzam, ka cilvēkiem Latvijā interesē rallijs, ir Mārtiņš Sesks/Renārs Francis, kuri brauc ļoti augstā līmenī un piesaista līdzjutējus, tāpēc bijām ieinteresēti šeit braukt," sacīja Larkins.

Viesojoties Latvijā, WRC pārstāvji arī tikās ar politiķiem, jo bez valsts atbalsta šādu pasākumu sarīkot nav iespējams.

"Politiķi mūs uztvēra ļoti labi, turklāt Raimonds [Strokšs] ar savu komandu lielus pasākumus organizē jau daudzus gadus. Valdības pārstāvji viņam uzticas, savukārt mēs varam pierādīt, ka valsts atpelna ieguldījumus un vēl nopelna – šim pasākumam ir ļoti liels nospiedums, proti, futbola spēle sapulcē cilvēkus stadionā, savukārt rallijs trīs dienu garumā kopā ar līdzjutējiem apbrauks trešdaļu Latvijas," teica Larkins. "Tas nozīmē, ka ekonomiskie ieguvumi tiks izkliedēti plašākā teritorijā, ne tikai vienuviet. Tās būs daudzas pilsētas, ciemati. Cilvēkiem vajadzēs naktsmājas, ēdināšanas pakalpojumus, degvielu un tā tālāk. Šo visu korekti izskaidrot politiķiem prasa laiku, taču to darām daudzās valstīs, kur notiek WRC posmi."

WRC rallija ātrumposmu kopgarums parasti ir apmēram 300 kilometru, kas ir krietni vairāk nekā Eiropas čempionātā, kur tas parasti ir no 150 līdz 200 kilometriem.

Lai Latvijā izveidotu pietiekami garu maršrutu, rallijs notiks visā Kurzemē ļoti plašā teritorijā, bet čempionāta rīkotāji šādā scenārijā saskata vairāk ieguvumu.

"Latvija nav lielākā valsts, uz kuru dodamies, tas ir mazs tirgus. Pasākumā varam iesaistīt būtisku daļu Latvijas iedzīvotāju un uzskatām, ka tas var nest ieguvumus. Šis nav stāsts tikai par ralliju, bet gan par lielu pasākumu, kas nes labumu visiem iesaistītajiem tā rīkošanā," sacīja WRC pārstāvis. "Tas ir ļoti liels solis uz priekšu. Viss kļūst daudzkārt lielāks, sarežģītāks. Prasības pret medicīnisko nodrošinājumu, drošības aspektiem, policijas uzraudzību un tamlīdzīgām lietām ir daudz augstākas. Ātrumposmi jāsagatavo citādi, un esmu pārliecināts, ka nākamgad uz ralliju ieradīsies divreiz, trīsreiz, varbūt pat četrreiz vairāk cilvēku nekā uz ikgadējo ERC ralliju."

Larkins uzsvēra, ka WRC sacīkstes prasa ļoti plašu sagatavošanos un ir sarežģīts notikums loģistikas jomā, tādēļ jo labāk ir pēc iespējas jau 2023. gadā sagatavoties pasaules čempionāta posmam. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti