Liepājas rallija rīkotājs: Šogad ir eksāmens pirms pasaules čempionāta uzņemšanas

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada un 5 mēnešiem.

Nedēļas nogalē Kurzemē notiekošais Eiropas rallija čempionāta (ERC) posms "Tet Rally Liepāja" būs kā pēdējais eksāmens, lai nākamgad Latvija varētu uzņemt pasaules rallija čempionāta (WRC) posmu. Tā sarunā ar portālu LSM.lv norādīja rallija rīkotāja "RA Events" direktors Raimonds Strokšs.

ĪSUMĀ:

Ar Raimondu Strokšu sarunājās LSM.lv ziņu redaktors Edgars Zicāns.

Edgars Zicāns: Ne pirmo reizi Liepāju un Kurzemi ierūcinās šāds notikums. Vai varat ieskicēt Liepājas Eiropas rallija čempionāta posma vēsturi? Cik tālu esam nonākuši pēc 11 gadiem? 

Raimonds Strokšs: 2009. gads – pirmā reize, kad mēs noorganizējām Talsu ralliju. Tad 2012. gadā mēs uzrunājām "Eurosport events" un 2013. gadā aizvadījām pirmo Eiropas čempionāta posmu. Šis gads ir nu jau 11., kad mēs esam Eiropas čempionātā. Eiropas čempionāts šogad svin 70 gadu jubileju un nu jau var teikt – 11 gadus esam daļa no tā. 

Tas viss mūs ir aizvedis līdz tam, ka faktiski šonedēļ ir tāds mūsu pēdējais eksāmens, lai mēs iegūtu visus akceptus, lai nākamgad pie mums būtu pasaules rallija čempionāts jeb WRC. 

Tai mūsu autosporta videi, Latvijai visnotaļ droši teikt, ka tas ir pats augstākais punkts, kur mēs varētu uzkāpt. Tur vēl milzum daudz darba priekšā, bet jebkurā gadījumā tas ir mūsu mērķis. Un nu tas ir pavisam tuvu. 

WRC posma rīkošanas kontekstā, kas ir svarīgākās lietas, ko organizatoru komandai vajadzēs saprast šajā nedēļas nogalē saistībā ar ātrumposmiem, loģistikas risinājumiem un rīkotāju komandas organizētību? 

Tās notiek vairākās vietās paralēli. Pirmkārt, pie mums lido krietni vairāk cilvēku gan no Starptautiskās Automobiļu federācijas (FIA), gan no WRC rīkotāju puses, kuri nelidotu, visticamāk, ja mums nebūtu šis nosacītais eksāmens. Mums atrādīšana sāksies jau šonedēļ, kad es vizināšu cauri [ātrumposmiem] vienu no WRC vadītājiem Saimonu Larkinu un Rallija departamenta vienu no galvenajām dāmām, leģendāro autosportisti Mišelu Mutonu. Es viņiem atrādīšu visus mūsu plānus, kas saistās ar WRC. Puse no ceļiem, ko plānojam izmantot WRC, būs jau šonedēļ. Protams, viņi gribēs redzēt visu, – kā mēs strādājam ātrumposmos, kā tie ir norobežoti, kur stāv cilvēki, kādas ir ugunsdzēsēju mašīnas, kādas ir loģistikas spējas ar policijas regulēšanām un tā tālāk. Plus, kā mēs to visu vadām, kāds ir rallija vadības centrs, servisa parks. 

Respektīvi, sanāk tā kā divi vienā – mēs parādām to, kas teorētiski būs, un mazliet parādām praktiski, kā tas izskatīsies arī WRC gadā. 

Kādu lomu spēlējusi Eiropas čempionāta posma rīkošana, lai Latvija tiktu pati pie sava WRC posma? Igauņi pirms pasaules čempionāta posma rīkoja, kā paši to dēvēja, promocijas posmu. 

Tas īsti nesaucas promocijas posms, tas saucas kandidātposms. Igauņi to tā nosauca un iepakoja. Objektīvi tas ir kandidātposms. 

Protams, mēs 11 gadus esot ERC, teiksim tā,

mūsu vizītkarte tur jau ir izaugusi, iespaidus par mums viņi var ļoti viegli gūt no savas puses, kā arī ārkārtīgi viegli, pakonsultējoties vai uzjautājot veselai virknei braucēju, kuri šobrīd brauc WRC. 

Liela daļa viņu šeit ir bijuši un zina mūsu ceļus, un zina mūsu spējas. 

Jūsu komanda autosporta sacensību organizēšanā sevi ir pierādījusi – ir gan nopelnīts uzraugošo institūciju, komandu un mediju novērtējums par rallija un autorallija posmiem, gan saņemti apbalvojumi par sacensību kvalitāti. Pieredze ir uzkrāta bagātīga. Tomēr kādas organizatoriem ir sajūtas darbīgajā sacensību nedēļā?

To mēs droši vien varētu nosaukt par patīkamu satraukumu. Protams, 11 gadus esi strādājis, kaut kāda rutīna izveidojas. Kad mēs kandidējam uz WRC posmu, atbrauc šie cilvēki un ir pārbaudes, tas, protams, visiem licis mazliet sagrupēties atkal, jo visi saprot to cenu. Stresa un panikas nav vispār. Ir vienkārši darbs, kas jāizdara. Ņemot vērā, ka rallija organizēšana nekad nebūs garlaicīga tā komplekta dēļ, kas tur aizmugurē ir. Vienlaikus, ja visi izdarīs savu darbu, es esmu pārliecināts, ka viss būs kārtībā. 

Tikmēr par notikumiem ātrumposmos, – kas šajā nedēļas nogalē gaidāmajā Liepājas rallijā veidos lielāko intrigu? 

Intrigu pilnīgi noteikti veidos tas, vai kāds no ļoti spēcīgā dalībnieku sastāva spēs izrādīt pretestību un cīnīties ar Mārtiņu Sesku. Jo Mārtiņš pagājušajā gadā šajā rallijā uzvarēja visos ātrumposmos, kā arī viņš tikko Polijas rallijā izcīnīja uzvaru.

Mazliet jau klejo rallija sabiedrībā [jautājums], – kurš spēs Mārtiņam kādu ātrumposmu atņemt. Tas droši vien tāds lielākais [izaicinājums]. 

Par ralliju runājot, tas grafiks ir tāds, ka mēs piektdien visu atklāsim Liepājā. Tad automašīnas vedīsim uz Tukumu, kur mums no rīta būs mazs ceremoniālais starts ar grupu "Līvi". Tad mēs brauksim Tukuma ātrumposmus, tad nonāksim Talsos, kur izbrauksim Talsu pilsētai cauri ar ātrumposmu un vakarā caur Kuldīgas ātrumposmiem brauksim uz Liepāju. Svētdienas puse ir Liepājas pusē. 

Šoreiz Liepājas rallija maršrutā nav atrodami leģendām apvītie Latvijas autorallija ātrumposmi kā, piemēram, "Strazde" ar labi zināmo tramplīnu un "Vecpils". Kāpēc tā?

Es ieteiktu padomāt par to, kas sen nav bijis. Man ir jāsaka godīgi – priekš cilvēka, kurš ir savu lielāko un apzinīgāko dzīves daļu pavadījis rallijā, ir izdevies salikt vienkārši fantastisku ātrumposmu Tukuma pusē. Pašam neticas. Es pirms pāris stundām to izbraucu un joprojām man neticas, ka tāds ceļš Latvijā ir pieejams. Ārkārtīgi skaists un labs. Protams, pilsētas ātrumposmi arī sen nav bijuši. Tagad gan Talsos, gan Liepājā mums ir. Arī Kuldīgā mums ir ļoti labi ātrumposmi, kuri kādu laiku nav bijuši rallija maršrutā.

Ļoti daudz no rallija kilometriem sastāda ātrumposmi, kas ir vai nu jauni, vai kādu laiku nebraukti. Es pat teiktu, ka klasika ir nolikta malā, 

jo klasiku mēs izmēģinājām pagājušajā gadā. Pamēģinājām Strazdi, Vecpili – tur mums viss ir skaidrs, kā mēs to visu sapīsim priekš WRC. Šogad mēs mēģinām otru pusi. 

Kas ir tas, kas Kurzemes ceļus padara unikālus jeb kas ir "odziņa" šim rallijam?

Tā odziņa ir tādi ļoti gludi, ātrās, lielās, garās sānslīdēs izbraucami ceļi, un kā braucējs es varu pilnīgi noteikti pateikt, ka tas nevar nesagādāt kaifu. Tu vienkārši slīdi tajā ātrumposmā pa tiem ceļiem, kontrolējamās sānslīdēs diezgan liela ātrumā. Tu gribi vai negribi, tev iekšā ir viss – gan adrenalīns, gan smaids uz sejas. Mūsu ceļi ir gludi, ātri, kā arī mainīgi – no šaurākiem uz platākiem. Mums nav milzu tramplīnu, bet vienlaikus mums ir braukšanai ļoti patīkami – bez lieliem akmeņiem, bez lielām špūrēm. Teiksim tā, klasisks grants rallijs. 

KONTEKSTS:

Eiropas rallija čempionāta (ERC) sezona ar ceturto posmu turpināsies Latvijā, kad 16.–18. jūnijā norisināsies "Tet Rally Liepāja". Jau 11. reizi par rallija bāzes pilsētu kļūs Liepāja, bet sacīkstes norisināsies Tukuma, Talsu, Kuldīgas un Liepājas apkārtnē. Uz starta izies 58 ekipāžas no 27 dažādām valstīm.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti