Nihilisms sporta totalizatoru reklāmas uzraudzībā Latvijā rod turpinājumu hokeja čempionātā

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 2 gadiem.

Latvijā akceptētā prakse ignorēt likumā paredzētos sporta totalizatoru reklāmas ierobežojumus radusi turpinājumu pasaules čempionātā hokejā, kur uz apmalēm un ledus izvietots kāds Krievijas bukmeikeru uzņēmuma vārds.

Sporta totalizators "Liga stavok" Latvijā nav reģistrēts un tādējādi savu pakalpojumu pasaules čempionātā Rīgā reklamē nelikumīgi, par Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijas priekšnieces Signes Birnes teikto vēstīja rus.lsm.lv. Krievijas totalizatora mājaslapa, atbilstoši likuma prasībām, lietotājiem Latvijā ir bloķēta kopš pērnā gada maija un atšķirībā no reklāmas nav pieejama.

""Arēnā Rīga" izvietotais logo pieder organizatoram, kas iekļauts Latvijā bloķēto vietņu sarakstā," paskaidroja Birne. "Šis uzņēmums piedāvā azartspēles bez licences un pretēji likumā noteiktajai kārtībai. Tā ir nelegāla vietne."

Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija pārkāpumu konstatēja pasaules čempionāta pirmajā dienā, kad vēstulē "Arēnai Rīga", Latvijas Hokeja federācijai un Izglītības uz zinātnes ministrijai (IZM) aicināja situāciju izvērtēt un atrisināt. Vēstule nosūtīta arī Patērētāju tiesību aizsardzības centram, kas var pieņemt lēmumu par azartspēļu uzņēmuma reklāmas atbilstību likumam, un Nacionālajai elektronisko plašsaziņas līdzekļu padomei, jo pasaules čempionāta spēles rāda televīzijā.

Birne uzsvēra, ka pēc Azartspēļu un izložu likuma 

Latvijā ir aizliegts totalizatora uzņēmumu logo izvietot ārpus pakalpojuma sniegšanas vietas.

Tiesa, Latvijā

šo prasību pašmāju sporta sacensībās neievēro pastāvīgi un jau ilgus gadus, pirms Rīgā 2021.gadā startēja pasaules hokeja čempionāts. 

Azartspēļu uzņēmuma vārds publiskajā vidē papildina gan Latvijas futbola, gan hokeja virslīgu oficiālos nosaukumus. Birne iepriekš Latvijas Televīzijai gan pauda pārliecību, ka ne visi varētu saskatīt azartspēļu uzņēmuma nosaukuma saistību ar azartspēlēm, jo sporta totalizatori Latvijā reklamējas pastarpināti, slēdzot līgumu par materiālu atbalstu sporta veidu federācijām. 

Latvijas Hokeja federācijas prezidents Aigars Kalvītis iepriekš nenoliedza, ka sadarbība ar sporta totalizatoru virslīgas finanšu papildināšanai ir pretrunā Latvijas likumiem,

taču piebilda, ka tāpat rīkojas arī citos sporta veidos. Savukārt par pasaules čempionātu Kalvītis paskaidroja, ka reklāmu piegādā Starptautiskās Hokeja federācijas (IIHF) mediju partneris "Infront", kam tad acīmredzot būtu arī juridiski jāatbild par reklāmu pasaules čempionātā.

IZM īpašu pārbaudi par Krievijas bukmeikera reklāmu neveiks, jo uzskata to par IIHF atbildības jomu. 

Birne pieļauj, ka jautājumā par bukmeikera reklāmu pasaules čempionātā ātru risinājumu rast būs ļoti sarežģīti.

Pasaules čempionāta rīkotājiem varētu būt lētāk samaksāt sodu, nekā kaut ko mainīt, lai nevērstos pret turnīra nopietnu sponsoru.

Noskaidrot lietas apstākļus un atrast vainīgos būs PTAC uzdevums. Patērētāju tiesību aizstāvji uzskata, ka runāt par soda apmēru vēl ir pāragri.

PTAC vadītāja Baiba Vītoliņa iepriekš Latvijas Televīzijai skaidroja, ka pēdējos gados azartspēļu reklāmas jautājums nav bijis PTAC prioritāšu lokā. Neviens neesot aktīvi sūdzējies, arī nozares uzraugs – Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcija – neesot skubinājis aktīvāk pievērsties. PTAC vadītāja Vītoliņa pauda pārliecību, ka tieši Izložu un azartspēļu uzraudzības inspekcijai pašai būtu jānodarbojas arī ar reklāmas uzraudzību.

Pasaules čempionāts Rīgā ilgs līdz 6. jūnijam.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti