Nopietnajā un godpilnajā misijā veidot sezonas atklāšanas jauniestudējumu vienā no pasaules prestižākajiem operas teātriem “La Scala” režisors Hermanis uz Milānu līdzi aicinājis kostīmu mākslinieci Kristīni Jurjāni, horeogrāfi Allu Sigalovu un videomākslinieci Inetu Sipunovu. Pie Pučīni operas “Madama Butterfly” iestudējuma režisors Milānas opernamā strādā kopš oktobra beigām.
Iestudējuma pirmizrādi rītvakar varēs vērot ne vien “La Scala” skatītāji, bet arī visi tie, kuri dosies uz Rīgas kinoteātri “Splendid Palace”, lai izbaudītu unikālo iespēju un kopā ar Eiropas publiku vērotu tiešraidi no krāšņā Milānas opernama.
„Opera uz lielā ekrāna ir vienkāršāka priekš iesācējiem un daudz intriģējošāka priekš profesionāļiem.
Tāpēc, ka, ja jūs atrodoties zālē, esat atkarīgi no tā rakursa, tās vietas, kurā jūs sēžat, bet tad kad jūs atrodaties lielā ekrāna priekšā, tad jūsu vietā visu svarīgāko daudzu dienu garumā ir pētījis jau televīzijas režisors un daudzkameru filmējums jums piedāvā šīs tiešraides, viņuprāt, labāko iespēju,” stāsta kino kritiķe Daira Āboliņa.
Tostarp Milānas skatītājiem jau šovakar, 6.decembrī, būs iespēja vērot izrādes ģenerālmēģinājuma tiešraidi ekrānos vienā no pilsētas centrālajiem laukumiem, bet jau ceturtdien kļūs zināmas pasaules izlutinātāko kritiķu atsauksmes par Hermaņa jaunāko operas iestudējumu.
Opera "Madama Butterfly" pirmo reizi dienasgaismu ieraudzīja 1904. gada februārī tieši "La Scala" opernamā. Par operu tika dedzīgi diskutēts - tā kļuva par upuri komponista ienaidnieku uzbrukumos, vienlaicīgi kļūstot arī par lielu pārsteigumu auditorijai. Opera tolaik tika uzskatīta par kliedzoši inovatīvu, atsaucoties uz tā laika modernākajām Eiropas muzikālā teātra tendencēm. Vēlāk pārrakstīta, tā piedzīvoja atkārtotu pirmizrādi Brešas Lielajā teātrī, gūstot milzu panākumus, kuri to pavadīja uz visiem laikiem visā pasaulē.