Šonedēļ kultūrā: Koncertzāles «Latvija» jubileja, Justīnes Kļavas komēdija un divi mūzikas festivāli

Sabiedrisko mediju balvas "Kilograms kultūras" žūrija vērtē kultūras notikumus Latvijā un ik nedēļu sagatavo ieteikumu izlasi lsm.lv lasītājiem. Šonedēļ četrus kultūras notikumus izvēlējās žūrijas locekle Gunda Vaivode.

Koncertzāle “Latvija” svin gada jubileju

Jaunākajai koncertzālei „Latvija” aprit gads, un neordinārais producents Miks Magone arī šo notikumu ir vēlējies veidot kā īpašu piedzīvojumu klausītājiem, kuru realizēt aicinājis mākslinieku duetu Kristu un Reini Dzudzilo. Viņi par savu performanci „Viens”, kurā izmantotas franču sešnieka pārstāvja Dariusa Mijo sešas Mazās simfonijas, runā tik noslēpumaini un vedinoši, ka jābrauc vien uz Venstpili klātienē skatīties un klausīties, kā šis „viens” atveras, pārvēršas, kā mazs kļūst par lielu, parasts par neparastu. Aigars Meri septiņos seansos no 24. jūlija līdz 26. jūlijam diriģēs Jubilejas kamerorķestri. Bet mūziķi, tāpat kā klausītāji, būšot dažādās zāles vietās. Viens pret vienu – skaņas avots un tās uztvērējs, bet tad visi kopā. Dubults piedzīvojums.

Komēdija "Sidraba šķidrums" Dailes teātrī

23. jūlijā pirmizrādi piedzīvos Justīnes Kļavas komēdija jeb Kauja pie kritenes ar nosaukumu, kas pirmajā brīdī dažus sociālo tīklu lietotājus samulsināja: vai tiešām Aspazija? Nē, drukas kļūdas nav – „Sidraba šķidrums”.  Ir sešnieks, ne franču, bet latviešu (kaut varētu būt arī franču), kas savos trīsdesmit gados risina šobrīd tik aktuālos dzimumu līdztiesības jautājumus, par ko priekšvēlēšanu periodā tik traki cepas atsevišķi politiskie konservanti. Kādu galu ņems šīs sarunas par vērtību sistēmu polarizētajā pasaulē, redzēsim Dailes aktieru un „Kvadrifona” saspēlē, ko režisē Paula Pļavniece. Teātrī pie kanāla šī komplektācija attaisnojās. Bet Justīne Kļava pati par sevi jau ir intrigas subjekts.

Trīs Osokini atklās Jūrmalas festivālu

Tēvs Sergejs un dēli Andrejs un Georgijs joprojām spēlē kopā un viņu trijotnei ir nesatricināms pielūdzēju pulks. Pie tam katra pielūdzēji bieži vien nekrustojas, jo katram ir savs izteikts spēles stils, repertuārs un „anturāža”. Četr- un sešrocīgi izskanēs hrestomātiskais Ravela „Bolero” un Pulenka Koncerts divām klavierēm. Bet būs arī solo: Sergeja pirkstos uzliesmos Skrjabins, Georgijs gremdēsies Šopēnā, bet Andrejs uzburs Bēthovena Mēnesnīcas sonātes ainas. Cik savādi: nekad Lucernas ezera naksnīgajā spogulī veroties, neesmu domājusi par šo sonāti, kurai nosaukumu kritiķis Relštabs piedēvējis tieši no šī kalnu dzidrā ezera gaismspēlēm. Man tur skan Vāgnera „Zigfrīda idile” vai Mālera „Blumine”. Bet nav izslēgts, ka Dzintaru koncertzālē Bēthovens aizvedīs uz skaisto Šveices pilsētu, kurā koncertzāle ir uzcelta tieši uz ūdens, un tas skalojas arī koncertzāles foajē kanāliņos.

Festivālu „Ārpus laika” noslēgs Matīsa Čudara trio

Šajā mierpilnu sajūtu vietā (28 kilometrus no Rīgas) nesen viesojās Maestro Raimonds Pauls un ar lielu sajūsmu pēc tam stāstīja par uzņēmīgajiem cilvēkiem, kuri izveidojuši fantastisku vidi vasaras koncertiem. Viesu nama „Ārpus laika” kupolmājā noslēdzošo vasaras festivāla koncertu 23. jūlijā septiņos vakarā sniegs Matīsa Čudara Trio - Matīss Čudars, Ivars Arutjunjans un Edvīns Ozols. Čudars kausē džezu ar roku un bluegrass, tautisko ar klasiku un tā veidojas “Improvizācijas ar brīvības enerģiju un meditatīvu klausīšanos”. Kā jau šādā veidolā, ir daudz negaidītā, bet tas jau ir tas, ko sagaida koncerta apmeklētāji.

 

 

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Kilograms kultūras
Kultūra
Jaunākie
Interesanti