Aktuāli

PTAC direktore Baiba Vītoliņa par RD vēlmi atjaunot auto riteņu bloķētāju lietošanu

Aktuāli

Stājoties spēkā jaunajai datu regulai, astoņas ES valstis tai nebūs gatavas

Ekodizaina kompetences centra valdes locekle Ilze Neimane par ekomarķējumiem

Biedrība: Ne visiem «bio» un «eko» produktiem ir arī atbilstoši sertifikāti

Ne vienmēr produktiem, kurus ražotāji pasniedz kā ekoloģiskus vai videi draudzīgus, ir arī kāds trešās puses izsniegts sertifikāts, kas to apliecinātu, Latvijas Radio pastāstīja biedrība “Ekodizaina kompetences centrs” valdes locekle Ilze Neimane.

Viņa stāstīja, ka ekomarķējums norāda, ka prece ir videi draudzīga, bet tam jābūt apliecinātam ar sertifikātu. Tāpēc viņa aicināja cilvēkus, kuri vēlas izdarīt videi draudzīgu izvēli, pievērst uzmanību ne tikai pašu ražotāju deklarētajam, bet arī sertifikātiem, ar kuriem var iepazīties “Ekodizaina kompetences centra” mājaslapā.  

Biedrība secināja, ka daži ražotāji vienkārši norāda uz atsevišķa produkta priekšrocībām, lai veicinātu patēriņu.

Labāka situācija ir pārtikas precēm, jo tām nepieciešams Eiropas Savienības sertifikāts, ja tās tiek pozicionētas kā ekoloģisks produkts. Savukārt, pārbaudot sadzīves ķīmijas preču marķējumu, biedrība atklājusi, ka daudziem, kas pozicionē produkciju kā videi draudzīgu, ne vienmēr norādīti sertifikāti, kas to apliecinātu. Bet, piemēram, uz krāsu un laku iepakojumiem nereti tie, kas ir sertificēti, pat mazāk lieto vārdu “eko” nekā tie, kam nekādu sertifikātu nav.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Vide un dzīvnieki
Dzīve & Stils
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt