Mantotie telefona numuri rada problēmas; operatori izvairās iejaukties

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

Latvijā ir trīs lielākie mobilo pakalpojumu sniedzēji, un katram ir piešķirti savi telefonu numuri. Tie nepārtraukti rotē no viena operatora pie cita, tāpēc rodas situācijas, kad cilvēki saņem sev nedomātus zvanus un īsziņas, kas domāti iepriekšējam numura lietotājam.

Bērniem reizēm zvana pieaugušie, kas meklē netiklo bijušā numura īpašnieku, bet pieaugušie saņem zvanus, kas domāti kādam svešiniekam. Ko darīt, ja iepriekšējā numura īpašnieka draugi, paziņas un klienti nerimstas un liedz baudīt mierīgu vakaru ģimenes lokā vai svarīgu tikšanos darba laikā? Un vai šādas situācijas vispār iespējams risināt?

''Stāsts ir ļoti vienkāršs. Dēlam Viesturam, uzsākot pirmās klases gaitas, mēs nopirkām telefonu, kur iekšā bija šī SIM karte ar numuru,'' stāsta Inga. Sarežģījumi sākās tad, kad vakaros un citās īpaši nepiemērotās stundās Ingas dēlam sāka zvanīt vecāki kungi un meklēja kādu vieglas uzvedības sievieti, kas nodarbojas ar eskorta pakalpojumiem.

Zvanītāji bijuši tālbraucēji šoferi. Lai izvairītos no zvanītāju uzbāzības, numurs bija jāmaina. Inga to arī izdarīja un tagad zina, ka ir situācijas, kad numurs kādreiz piederējis kādam citam. Un laiks, pēc kura numuru atkal laiž apritē, ir par īsu, lai iepriekšējā lietotāja meklētāji vairs nezvanītu.

Kaut ko līdzīgu, bet ne tik nepieklājīgu, piedzīvoja arī Māris. Viņam zvanīja un meklēja kādu Marisu, kas esot labi zināms sporta žurnālists:

''Tā ka man pašam vārds ir Māris, no sākuma domāju, ka kļūdās un prasa mani tiešām, nevis Marisu, bet pēc tam sapratu, ka nē, tiešām.'' Pēc kāda laika gan zvanītāji rimušies, un numuru mainīt nevajadzēja.

Šādi gadījumi ir iespējami, jo

Latvijas mobilo pakalpojumu sniedzējiem piešķirti jau vairāk nekā 80% no visiem mobilajiem numuriem, kādi Latvijā pastāv. Un tos izmanto atkārtoti, nododot no viena lietotāja nākamajam. Viena no iespējām, kā panākt, lai nezvana iepriekšējā lietotāja kontaktpersonas, ir sava numura saglabāšana, mainot operatoru.

Kārtība, kā saglabāt savu numuru, visiem operatoriem ir vienāda. Piemēram, ja ''Bites'' klients pāriet uz LMT, bet izdomā, ka numuru tomēr grib mainīt, tad šis numurs pēc sešiem mēnešiem nonāk atpakaļ ''Bites'' lietošanā. Atšķirības sākas tad, kad klients nemaina operatoru, bet grib tikai mainīt numuru. ''Bites'' jurists Andis Anspoks stāsta, kas notiek ar klientiem nevajadzīgajiem numuriem:

''Tajā brīdī, ja līgums tiek izbeigts, un tas bija mums piešķirtais numurs, tad mēs viņu liekam karantīnā, un faktiski ''Bite Latvija'' neizmanto šos numurus, neizmanto arī tos numurus, kas bijuši kādreiz lietošanā, lai neizveidotos situācija, ka kāds, iespējams, kļūdoties un sūtot kādam senam paziņam īsziņu, nosūtītu to kādai citai personai.''

Pavisam drīz uzņēmums gan sāks lietot arī vecos numurus, kas gaidījuši deviņus un desmit gadus, jo brīvo numuru ''Bitei'' vairs nav daudz. Atšķirīga ir ''Tele2'' un LMT rīcība šādā situācijā, kad pašu klients numuru vairs lietot negrib - operatori nogaida vien pusgadu un numurus sāk piešķirt atkal jauniem lietotājiem.

''Tele2'' drošības dienesta vadītājs Jānis Miķelsons stāsta, ka reizēm ir gadījumi, kad jaunajam lietotājam zvana vai sūta īsziņas nepazīstami cilvēki. Bet operators nevar iejaukties klientu savstarpējo attiecību kārtošanā:

''Saņemot šādu sūdzību, redzam pēc noslodzes datiem, ka tiešām ļoti, ļoti traucējoši, tur caurām naktīm zvanās un rakstās, tad mēs no savas puses varam pabrīdināt šī numura lietotāju, par kuru sūdzība ir saņemta.''

Mobilais operators sākotnēji aicina cilvēkus skaidrot, ka zvanītājs kļūdās. Bet, ja šādi zvani turpinās un ja svešinieku zvanīšanu izturēt vairs nevar - numuru jau varot nomainīt.

Tā šis nelaimīgais numurs uz laiku atkal nonāk karantīnā un atkal gaida nākamo lietotāju cerībā, ka numura nelietošanas laiks būs pietiekams, lai sākotnējā numura īpašnieka meklētāji vairs netraucētu.

Kā stāsta LMT Biznesa vadības dienesta direktors Vīgants Radziņš, numura nozīme vairs nav tik svarīga, jo cilvēku paradumi mainās un iespējas palielinās:

''Tie paši sociālie tīkli, kur cilvēku var ļoti vienkāršā veidā atrast, un tas nav vairs tā kā agrāk, pieņemsim, es iedevu savu numuru, un tad tas numurs man bija uz mūžu. Personīgi domāju, ka tas varbūt nav tik traucējoši, pasaka - nē, šeit šis cilvēks nav sastopams un ar to arī problēma tiek atrisināta.''

Latvijā numuru atkārtota lietošana ir atkarīga no operatora. Taču ir tikai divas iespēja,s kā pārtraukt iepriekšējā numura lietotājam domāto zvanu un ziņu saņemšanu - mainīt numuru vai gaidīt, kad sapratīs un pārstās zvanīt. Dažreiz pat cilvēku rīcībai jābūt uzstājīgai, lai nomainītu sev netīkamu numuru.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti