«airBaltic» sekmīgi veicis «zaļo» lidojumu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem un 9 mēnešiem.

Latvijas aviokompānija „airBaltic” veiksmīgi realizējusi videi draudzīgu parauglidojumu ar aviokompānijas lidmašīnu „Bombardier Q400 NextGen” Rīgas lidostas ielidošanas procedūru modernizācijas projekta AMBER (Arrival Modernization for Better Efficiency in Riga) ietvaros, informēja “airBaltic” Korporatīvo komunikāciju viceprezidents Jānis Vanags.

Lidojums veikts ar vienu no „airBaltic” lidmašīnām „Bombardier Q400s”, un tas bija Latvijā pirmais lidojums, kurā izmantota satelīta vadības (RNP) procedūra. Moderno satelīta navigācijas procedūru efektivitāti un draudzīgumu videi apliecināja īpašs demonstrācijas/izmēģinājuma lidojums, kas tika organizēts projekta AMBER ietvaros. Īpaši apmācīta komanda izlidoja piecas jaunas AMBER projektā izstrādātas lidojumu trajektorijas un pēc lidojuma ziņoja, ka visas sistēmas darbojušās nevainojami un atbilstoši sagaidāmajam rezultātam, kā arī jaunās AMBER ielidošanas trajektorijas ir ērtas reālā darbībā.

„Kā projekta AMBER vadītājs esmu īpaši lepns par šiem panākumiem, kas mūs pietuvina Eiropā pirmajiem “zaļajiem” lidojumiem ar turbopropelleru dzinēja lidmašīnām. Ir pagājuši gandrīz divi gadi kopš AMBER idejas dzimšanas, un pirmais lidojums, kurā izmantotas modernas navigācijas tehnoloģijas, iezīmē mūsu pirmo nopietno sasniegumu Latvijas un Eiropas aviācijā. Turpmākajos mēnešos projekta AMBER ietvaros „airBaltic” sāks iekļaut šīs īpašās ielidošanas procedūras mūsu ikdienas darbībā. Mēs kā pirmie apliecināsim videi draudzīgo satelīta vadības procedūru efektivitāti un ieguvumus,” saka aviokompānijas viceprezidents lidojumu vadības jautājumos, kapteinis Pauls Cālītis.

Šī gada sākumā airBaltic kopā ar saviem konsorcija partneriem „Airbus Prosky” (bijušais „Quovadis”) sāka jaunu projektu, kura mērķis ir veikt Eiropā pirmos “zaļos” jeb videi draudzīgos lidojumus ar turbopropelleru dzinēja lidmašīnām. Projekta AMBER ietvaros Rīgas lidostā tiks izveidotas jaunas ielidošanas procedūras, kas samazinās lidojumu attālumus, uzlabos lidojumu trajektorijas, ļaujot izvairīties no apdzīvotām vietām, un samazinās trokšņu līmeni, kādam tiek pakļauti cilvēki, kā arī samazinās degvielas patēriņu un CO2 emisijas. Jaunās trajektorijas būs līdz 30 jūras jūdzēm īsākas nekā pašreizējās, un ļaus samazināt CO2 emisijas līdz 300 kg katrā Q400 lidojumā.

„Jaunās videi draudzīgās procedūras, kas tiks ieviestas un pārbaudītas lidojumos ar „Bombardier Q400 NextGen” turbopropelleru dzinēja lidmašīnām, varēs izmantot jebkura aviokompānija, kas nodrošina lidojumus uz Rīgu un kuras rīcībā ir atbilstoši aprīkotas lidmašīnas. Šīs procedūras būs piemērotas arī mūsu jaunajām reaktīvajām lidmašīnām „Bombardier CSeries”, ko sāksim izmantot 2015.gadā,” piebilst kapteinis Pauls Cālītis.

Projekta AMBER sākotnējais izstrādes un simulatora izmēģinājuma posms tika īstenots 2013.gada pirmajā pusē. Piloti un gaisa satiksmes kontrolieri tika īpaši apmācīti jauno procedūru lietošanai, izmantojot reālistiskus simulatorus. Mērķis - veikt 100 izmēģinājuma lidojumus - tiks īstenots 2013.gada laikā, kā arī tiks analizēts un publicēts CO2 izmešu samazinājums, kas kalpos kā videi draudzīgo turbopropelleru dzinēja lidojumu atskaites punkts.

AMBER projekta ilustratīvs video pieejams šeit: http://www.youtube.com/watch?v=_t0MEAebxeY

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti