Aleksandrs, kurš par braucienu nav varējis norēķināties ar 10 eiro banknoti, LTV stāsta: "Es iekāpu mikriņā, minibusā tā saucamajā, lai brauktu uz darbu, nedaudz kavēju. Tieši bija slikts laiks. Vienmēr es nopērku 30-40 braucienus, lai pietiek, bet šoreiz es iekāpju, pīkstinu un - nav. Un domāju, nu bāc, es vairs nevaru īsti kāpt ārā pirkt un, ja ir tāda iespēja nopirkt pie šofera, protams, es velku ārā naudu un saku - man ir 10 eiro, man lūdzu biļeti.
Un viņš sāk krieviski ļoti rupji lamāties: "Ko tu iedomājies. Kas man te tagad - katram jādod sava nauda atlikumā?" Un es apjuku. Es nebiju gaidījis. Viņš teica - kāp ārā, ej pērc biļeti un tad brauc ar nākamo."
LTV raidījums "4.studija" uzklausīja arī kādu "Rīgas satiksmes" mikroautobusa šoferi: ''Maiņas nauda no rītiem mums oficiāli netiek izsniegta. Mēs liekam iekšā savu maiņas naudu - tas ir apmēram 10 eiro apmērā, nu pa vieniniekam. Un tā ir vienīgā naudas maiņa, kas mums ir. No rīta puses mums par cik maz brauc cilvēki, iznāk tā, ka nav naudas, ko vienkārši izdot. Un, ja tev iekāpj viens ar pieci, tu izdod trīs ārā, vai ne, un tā pāris reizes pēc kārtas... un tāpēc tā situācija tāda veidojās."
"Es it kā saprotu to šoferi. Nu viņam nav tās naudas, ko tajā mirklī izdot, labi. Bet tad pasaki man to normāli - piedod, vecīt, nu nav ko izdot. Kā mēs daram? Nu kopīgi mēs tur pajautājam, varbūt kāds pasažieris var izmainīt, nevis man tagad brauc virsū, riktīgi nolamā, kā es atļaujos vispār ar desmit eiro iekāpt sabiedriskajā transportā," iespējamo risinjumu piedāvā Aleksandrs, kurš cieta "Rīgas satiksme" vadītāja psiholoģiskā uzbrukumā, kad par braucienu vēlējās samaksāt ar 10 eiro banknoti.
"Rīgas satiksmes" mikroautobusa šoferis: ''Ir varianti, kad mēs sakām, varbūt griežaties pie pasažieriem, viņi var palīdzēt samainīt pret mazāku summu, piemēram, 20 eiro pa piecīšiem, lai kaut kā tādā veidā izietu no situācijas. Nu ja galīgi nav, mēs nevaram vest bez biļetes, tad jau sodīs mūs. Nu, saprotiet, es nezinu, kā iziet no situācijas, grūti."
Raidījums "4.studija" apbruņojās ar 10 eiro baknotēm un devās pārbaudīt, kāda situācija ar maiņas naudu ir trīs dažādos sabiedriskajos transportlīdzekļos - trolejbusā, autobusā un mikroautobusā.
Eksperiments un tajā veiktie novērojumi ar slēpto kameru liecina, ka šoferīši, saņemot 10 eiro banknoti, diez ko priecīgi vis neizskatās, bet gods godam - neizsakot nekādas piezīmes, steidz kasē vai krūšu kabatiņā paslēptajā maciņā uzmeklēt atlikumu.
Lai gan eksperimenta laikā visi šoferīši spēja izdot atlikumu, balstoties uz intervijās dzirdēto, var uzskatīt, ka problēma pastāv un tā ir jārisina.