Satiksmes drošības kampaņas sauklis ''Skaties divreiz!'', kas aicina autovadītājus pievērst uzmanību motociklistiem, uz šiem braucamajiem tā īsti neattiecas. Tie kā bultas neaizšausies garām auto, bet arī nepamanīti noteikti nepaliks.
“Visi sveicina, visi māj ar roku, visiem patīk tādi motocikli. Arī ikdienā jau pabrauc kaut kur, nav jau tā, ka tikai uz salidojumiem,” saka motociklists no Ērgļiem Jānis Romanovskis.
Latvijas “Jawas kluba” pārstāvis Raimonds Freimanis:
“Latvijā ir atļauts braukt uz 90, šur tur uz 100, bet motocikls viegli vadāms un arī mūsdienās [noder], un arī ērts.”
Motociklu “Jawa” vēsture aizsākās 1929. gadā, bet Latvijā tas vispopulārākais bija pagājušā gadsimta 70-.80. gados. Vienkopus redzēt 61 “jawiņu” baušķiniekiem sen nebija nācies, un tas uzjundīja atmiņas.
“Vecāki čaļi veda - tas bija brīnišķīgi, to atceras vēl šodien, protams, arī kritienu atceras, bet tas nebija sāpīgs, tikai zeķubikses bija pagalam,” atceras baušķeniece Ilga Mallone.
Harijs Upenieks: “Viņas tad bija vienas no labākajām, un arī tagad ir ļoti droši… Nu, jāvelk ārā no garažas vecais spēkrats. Man vēl ir saglabājies.”
“Jawas kluba” biedriem jau par tradīciju kļuvis ik vasaru apceļot kādu no Latvijas novadiem, bet tie nebūt nav tālākie braucieni, ko šis mazais braucamrīks spēj veiksmīgi pieveikt.
“Mēs Norvēģijā bijām, pirms tam bija Čehija un Krievija, un daļa no Latvijas kluba apkārt Melnajai jūrai ar motociklu apbrauca. Šie motocikli - jaunāks vai vecāks -, bet viņi ir sevi pierādījuši: ja viņš ir uzturēts kārtībā, kā ļoti uzticamu transporta līdzekli,” gandarīts ir Freimanis.