Rīta Panorāma

Rīta panorāma

Rīta Panorāma

Baltijas jūras dokumentālo filmu forums

Fotoradars rekordists - Brīvības ielā pie Šmerļa

Latvijā pašlaik darbojas 90 fotoradari, kas mēra, vai šoferi braucot nepārsniedz atļauto ātrumu. Visbiežāk ātrums tiek pārsniegts Rīgā, Brīvības ielā pie Šmerļa. Tur šogad fiksēti jau 10 000 pārkāpumi.

Otrs populārākais fotoradars atrodas Juglas ielā, bet trešais Pārdaugavā aiz Kalnciema tilta. Ārpus Rīgas visbiežāk vadītāji uz radara uzraujas Svētciemā.

Ceļu satiksmes un drošības direkcijas pārstāve Ieva Bērziņa pastāstīja, ka ceļu satiksmes negadījumu skaits ir samazinājies gandrīz par 50%, un par 47% samazinājies ceļu satiksmes negadījumos ievainoto cilvēku skaits. Stacionāro fotoradaru darbības zonā nav bijuši bojāgājušie, kas saistīti ar negadījumiem, ko izraisījusi ātruma pārsniegšana.  

Neskatoties uz brīdinošām ceļa zīmēm pirms radariem, šogad stacionārie fotoradari fiksējuši vairāk nekā 132 tūkstošus gadījumu, kad pārkāpts atļautais braukšanas ātrums. Sastādīto protokolu summa veido piecus miljonus eiro. Paralēli uz ceļiem tiek izvietoti arī 12 pārvietojamie fotoradari. Tie šogad fiksējuši gandrīz 41 tūkstoti pārkāpumu. Sastādīto protokolu naudas sodu apmērs - 1,5 miljoni eiro. 

"Sabiedrībai varbūt nepatīk, ka pirms pārvietojamiem fotoradariem nebrīdina, tomēr mums vajadzētu apzināties, ka nedrīkst piedalīties ceļu satiksmē pēc principa: redzu policiju vai fotoradara ceļazīmi, tad es ievēroju noteikumus, ja neredzu, tad varu atkāpties [no tiem]," uzsvēra Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis.

Diemžēl ir arī vadītāji, kas, ieraugot fotoradaru, spiež pa bremzēm, brauc lēnāk, nekā pieļauj ceļa zīmes, tādā veidā rada lieku stresu citiem autovadītājiem. 

"Spidometrs parasti rāda nedaudz vairāk, nekā ir faktiskais ātrums. To  viegli var pārbaudīt ar GPS uztvērēju, telefonos ir programmas, kas rāda ātrumu. To var salīdzināt ar to, ko rāda spidometrā. Cita lieta, ka mašīnām ir dažādi tehniskie stāvokļi, spidometrs var rādīt pareizi vai nepareizi, varam uzlikt cita diametra riepas un tad atkal spidometrs var mainīt savus rādīšanas parametrus," skaidroja Drošas braukšanas skolas direktors Jānis Vanks.

Tas nozīmē, ja mašīna ir tehniskā kārtībā, tad, braucot garām fotoradaram, jābrauc ar atļauto ātrumu, nevis pēkšņi strauji jāsamazina ātrums, traucējot citiem ceļu satiksmes dalībniekiem.

3 komentāri
Anonīms lietotājs 17725
"Stacionāro fotoradaru darbības zonā nav bijuši bojāgājušie" Tas ir - 50 metrus pirms un pēc radariem? Ļoti interesanti noformulēts arguments...
Stulba aita
braucu precīzi uz 50 kmh, un ir auni kuru midžina no pakaļ -lai es brauktu ārtāk, un paskrien garam- ideāli... un vēl kāds var sūdžeties ka valstī nodkļi ir pa lielu???? šitādas summas labprātīgi samaksāt vaslts kasē-kopējā katlā!!!man skiet ka droši ai uzlabotu pakalpojumu kvalitāti var octa pacelt vēl pa 30% cenu un arī ceļa nodokli par 27% - lai varētu Csdd uzstādīt vēl vairāk fotoradaru :)))
Anonīms lietotājs 22428
Aha, .. Idioti ierauga fotoradaru metrus 10 pirms pasa radara un tad spiez ta uz bremzem, ka aizmugurējais sim ielido pakaļā. Kam bremzēt metrus 10-15 pirms radara, kad tas tevi jau ir nofiksējis jau metrus 100 pirms radara.. Aunu netrūkst..
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālajiem profiliem
Motori
Dzīve & Stils
Jaunākie
Populārākie
Interesanti