Bremzējot sausos apstākļos +6 grādos, tika noskaidrots, ka tas ir 12 metri, braucot ar ātrumu 50 km/h un 27 metri, braucot ar ātrumu 90 km/h.
Foto: Latvijas Televīzijas raidījums "Zebra"
Braucot ar ātrumu 50 km/h pa sausu asfaltu, bremzēšanas ceļš ir 12 metri, savukārt uz sausa noblietēta sniegota ceļa, tas divkāršojas un sasniedz 24 metrus.
Foto: Latvijas Televīzijas raidījums "Zebra"
Šie eksperimentālie mērījumi tika veikti drošos, laboratorijas apstākļos, taču 50 km/h ir ierasts ātrums, ar kādu pārvietojas pilsētā kopā ar citiem transportlīdzkļiem un gājējiem, tāpēc jārēķinās ar šiem 24 metriem, kas var būt izšķiroši dažādās situācijās.
Ārpus apdzīvotām vietām pieļaujamais braukšanas ātrums ir 90 km/h. Eksperimentam tika nomainīta automašīna, lai būtu iespējams laboratorijas apstākļos sasniegt šādu ātrumu uz sniega. Noskaidrojās, ka bremzēšanas ceļš ir vairāk kā divtik liels un sasniedz 64 metrus, pret 27 metriem, kas bija, braucot ar ātrumu 50 km/h.
Foto: Latvijas Televīzijas raidījums "Zebra"
Protams, jāņem vērā arī autovadītāja reakcijas laiks (aptuveni viena sekunde), kura laikā automašīna veic vismaz 14 metrus. Sasummējot ar bremzēšanas ceļu, kopā tiek nobraukti 38 metri pa labi noblietētu sniegu, pārvietojoties ar ātrumu 50 km/h. Ārpus pilsētas apstāšanās ceļš var sasniegt pat 89 metrus.