Kā labāk dzīvot

Dietoloģe: Nav Covid-19 diētas, svarīgi, lai slimnieka uzturs būtu pilnvērtīgs

Kā labāk dzīvot

Profesore: Par dabisko imunitāti pret Covid-19 šobrīd vairs nevar runāt. Tas nestrādā

Braukšana ziemas apstākļos: speciālistu ietekumi un padomi

Auto drošības eksperts: Ja radzes izkritušas kaut vai vienai riepai, ir milzu iespēja saslīdēt

Autovadītājiem, kuri izvēlas riepas ar radzēm, pirms ziemas noteikti jāpārliecinās, ka tās joprojām klāj visu riepu. Pretējā gadījumā pastāv liels risks auto saslīdēšanai, Latvijas Radio raidījumā “Kā labāk dzīvot” stāstīja auto drošības eksperts Oskars Irbītis.

“Radzēm jābūt izvietotām ap riepu tā, ka nav neviena sektora, kur to nebūtu. Riepai braucot, visu laiku kādai radzei jābūt kontaktā ar ceļu. Pretējā gadījumā sanāk tā, ka, sākot bremzēt, vienai riepai radzes ir, otrai riepai konkrētajā sektorā nav, un viena slīd, bet otra neslīd,” skaidroja Irbītis. Ar šādu sakritību milisekundas garumā esot pietiekami, lai izjauktu automašīnas drošības sistēmu un mašīna saslīdētu.

Ja radzes ir izkritušas tādā laukumā, ka rodas riepas nospiedums uz zemes, tad tā ir kļuvusi bīstama.

“Ja kādā brīdī sanāk bremzēt ar auto, kur viens ritenis ir faktiski bez radzēm, tā ir gandrīz simtprocentīga garantija, ka auto tiks samests. Ne velti ir noteikums, ka, lietojot radžu riepas, visām auto riepām ir jābūt ar radzēm,” uzsvēra Irbītis.

Izvēloties riepas ar redzēm, jāizvērtē, pa kādu ceļu brauks – pilsētā radzes neko nedos, taču uz 3. un 4. kategorijas, tātad sliktāk apsaimniekotiem ceļiem, radzes ir īstā izvēle, skaidroja eksperts.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Vairāk

Vairāk

Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt