4. studija

Ko vēlēties zvaigznei krītot?

4. studija

Vai pilskalni Latvijas 100-gades sagaidīšanai gatavi?

Vai Rīgā atvērts Starbucks?

Kafejnīca Rīgā izmanto līdzīgu logo slavenajam «Starbucks»; noraida aizdomas par plaģiātu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

 

Rīgā nesen ir atvērta kafejnīca, kurā pēc pirmā skata ļoti līdzīgo logo dēļ tiek tirgota pasaulslavenā “Starbucks” kafija. Tomēr līdzība ir tikai logo, bet ne īpašnieku vidū.

LTV raidījuma “4.studija” aptaujātie cilvēki atzīst, ka abi logo ir tik līdzīgi, ka patiešām tos var sajaukt.

Domājot, ka tiek pirkta “Starbucks” kafija, patiesībā tiek pirkta cita. “Tāpēc, lai piesaistītu cilvēkus, kuri nezina, kā ir patiesībā un lai sajauc,” Latvijas uzņēmēju rīcību skaidro Reinis, kurš neslēpj, ka šī, viņaprāt, ir cilvēku muļķošana. Arī vācu tūristi Kristofs un Kristiana atzīst, ka logo ir līdzīgi, taču ne identiski. “Laikam, ka nav gan, jo tai ir šis logo, nevis tas, bet pavisam viegli var sajaukt. Gan jau starp šo kafejnīcu un ”Starbucks” notiek strīds un, visticamāk, ''Starbucks'' ir iesnieguši sūdzību tiesā,” saka Kristiana.

Pašā kafejnīcā līdzība ar “Starbucks” ir redzama malu malās: uz dzērienu kartes un sienām.

Tējas un kafijas studijas īpašniece Gundega Silniece noraida apgalvojumus, ka logo ir identiski un skaidro, ka viņas mērķis nav bijis sajaukt cilvēkiem galvu.

“Paskatieties uz interjeru! Vai kaut kur ir izmantotas “Starbucks” klasiskās krāsas?” viņa retoriski jautā.

Tiesa, īsi pirms LTV raidījuma “4. studija” ierašanās, no kafejnīcas pazuda izgaismots reklāmas banneris ar “Starbucks” uzrakstu, kas pirms intervijas bija redzams. “Mēs esam “Starbucks” gaidās. Varbūt ar asociatīvi domāšanu mēs viņus gaidām,” apgalvo Silniece.

Kafejnīcas īpašniece stāsta, ka šobrīd notiekot pārrunas ar “Starbucks”, lai iegūtu atļauju “Proudly serve” jeb “Ar lepnumu pasniedzam”, taču līdz šim ar “Starbucks” nekādu saskaņojumu kafejnīcai nav.

Patentu valdes padomes loceklis Jānis Bērzs, aplūkojot logo, atzīst, ka ”tiesvedība ir iespējama”.

Tomēr tās ierosināšana ir “Starbucks” kompetencē. Bērzs atzīst, ka “Starbucks” īpašnieki, iespējams, nemaz nezina, ka Rīgā atrodas kafejnīca, kurai ir līdzīgs logo.

Kafejnīcas īpašniece uzsver, ka viņu radītais logo ir unikāls un nebūt nav plaģiāts pasaulslavenajam zīmolam. Patentu valde uzskata citādāk un saka, ka līdzība ir klaji redzama, kā rezultātā kafejnīcai var nākties rēķināties ar tiesvedību un brangām soda naudām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti