Rīgas lidostas infrastruktūrā iegulda 80 miljonus eiro; migla vairs nebūs šķērslis

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 9 gadiem.

Nepilnu divu gadu laikā Rīgas lidostas infrastruktūras modernizācijā ieguldīti vairāk nekā 80 miljoni eiro, par lidostas attīstībā paveikto trešdien informēja  lidostas ”Rīga” un Satiksmes ministrijas vadība.

Starptautiskās lidostas ”Rīga” infrastruktūras attīstības projekts kļuvis par vienu no lielākajiem Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansētajiem transporta infrastruktūras attīstības projektiem Latvijā. Satiksmes ministrijas valsts sekretārs Kaspars Ozoliņš atzīmēja, ka šis ir vērienīgākais modernizācijas projekts lidostas vēsturē.

”Šis Eiropas Savienības fondu projekts Rīgas starptautiskās lidostas infrastruktūras attīstība ir faktiski viens no lielākajiem projektiem, kas tiek realizēti transporta nozarē ar Kohēzijas fonda atbalstu 2007.-2013. gada plānošanas perioda ietvaros. Un viennozīmīgi, šis rekonstrukcijas projekts ir vērienīgākais starptautiskās lidostas ”Rīga” vēsturē. Gribētos atzīmēt, ka šobrīd projekts vēl nav pabeigts, bet, lai saprastu to apjomu – jau šobrīd ir iztērēts mazliet vairāk nekā 80 miljoni eiro,” informēja Ozoliņš.

Lidostas izvēlēto būvuzņēmēju – pilnsabiedrības ”FCC”, ”Hochtief” un ”ABC” pārstāvis Dzintars Pomers stāstīja, ka būvdarbos iesaistīti arī aptuveni 80 uzņēmumi no Latvijas.

”Jo reizēm šeit strādāja ap 1900 cilvēki diennaktī. 1900 darbinieki, kas strādāja šajā objektā. Tas prasīja ļoti, ļoti lielu darbu koordināciju,” atzina Pomers.

Līdz šim starptautiskās lidostas ”Rīga” infrastruktūras attīstības projekta ietvaros jau renovēta skrejceļa virskārta, izbūvēti jauni manevrēšanas ceļi, pretapledošanas apstrādes laukumi un ugunsdzēsēju depo. Izbūvētas arī jaunas drenāžas un gaismas sistēmas. Lidostas valdes priekšsēdētājs Andris Liepiņš ir pārliecināts, ka tas ļaus uzlabot pasažieru apkalpošanas kvalitāti.

”Tas galvenais jau tiešām ir nodrošināt aviokompāniju apkalpošanas kvalitāti un uzlabot šo kvalitāti. Un tas ir tieši saistīts ar drošības paaugstināšanu un lidostas kapacitāti. Lidostas kapacitāte ir būtiski pieaugusi un arī apkalpošanas ātrums, gaisa kuģu apkalpošanas ātrums ir pieaudzis. Un ir uzlaboti arī vides apstākļi, apkalpojot gaisa kuģus,” sacīja Liepiņš.

Turklāt jaunās gaismas sistēmas ļaušot būtiski samazināt nelabvēlīgo laika apstākļu ietekmi uz lidostas darbu, norādīja Liepiņš.

Viņš uzsvēra, ka ļoti būtisks elements ir gaismas sistēmu izbūve un ar 5. martu lidosta ”Rīga” ir sertificēta CAT II. Tas nozīmē, ka lidosta varēs apkalpot lidmašīnas arī tās 10 – 20 dienas gadā, kad laika apstākļi ir nelabvēlīgi un ir migla, un līdz šim lidosta to izdarīt nevarēja un gaisa kuģus novirzīja uz rezerves lidostām.   

Jaunā infrastruktūra veicināšot gan pasažieru un kravu pārvadājumu, gan arī pasta pārvadājumu pakalpojumu attīstību starptautiskajā lidostā ”Rīga”.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti