«Pasažieru vilciens» izsludinājis jaunu 32 vilcienu iepirkumu

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 8 gadiem.

AS "Pasažieru vilciens" izsludinājusi iepirkumu par 32 jaunu piepilsētas pasažieru elektrovilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, liecina paziņojums Iepirkumu uzraudzības biroja mājaslapā.

Iepirkums paredz vilcienu un to uzturēšanai nepieciešamā aprīkojuma piegādi, sabiedrisko pakalpojumu sniedzēja personāla apmācību par vilcienu ekspluatāciju un uzturēšanu.

Uzvarētājam būs jāpiegādā arī vilcienu uzturēšanai nepieciešamā dokumentācija un rezerves daļu fonds.

Iepirkuma procedūra notiks divās kārtās, lai izvēlētos saimnieciski visizdevīgāko piedāvājumu. Galvenie vērtēšanas kritēriji būs vilcienu piegādes un dzīves cikla izmaksu summa, vērtējot uz vienu sēdvietu, vilcienu elektroenerģijas patēriņš, kā arī vilcienu piegādes termiņi, paziņojumā medijiem skaidro AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Andris Lubāns.

Vēlamais vilcienu piegādes laiks ir 2016.gads, bet pēdējais vilciens jāpiegādā ne vēlāk kā 36 mēnešu laikā kopš līguma noslēgšanas.

Iepirkuma procedūras rezultātā uzņēmums plāno iegādāties 32 jaunus vilcienu sastāvus, tādējādi palielinot gan vilcienu kursēšanas intensitāti, gan ievērojami uzlabojot pasažieru ērtības un komfortu.

Trīs gadu laikā pēc jauna ritošā sastāva iegādes elektrovilcienu braucienu skaitu PV plānots palielināt no 17 līdz 23,7 miljoniem. Uzņēmuma darbības stratēģija paredz, ka jauno vilcienu iepirkums ir tikai viens no uzdevumiem, kas jāīsteno, lai šo mērķi sasniegtu.

Interesenti pieteikumus konkursā var iesniegt līdz šā gada 30.oktobra plkst.10.

PV sola, ka ar mūsdienīgiem pasažieru vilcieniem tiks samazināts laiks, kādā iespējams sasniegt braucienu galamērķus, kā arī nodrošināta biežāka vilcienu kursēšana.

Ja šobrīd elektrovilcieni pat noslogotākajos maršrutos un maksimuma stundās kursē ar vienu reizi 20 līdz 32 minūtēs, tad līdz ar jauna ritošā sastāva iegādi, maksimuma stundās intervāls starp vilcieniem būs 15 minūtes, tādējādi nodrošinot vilcienu kustību atbilstoši pasažieru plūsmai, norādīts uzņēmuma paziņojumā.

Tāpat iepirkuma prioritāte ir komfortablas sēdvietas un funkcionālās zonas, kā arī ērta iekāpšanas un izkāpšanas organizācija, tostarp pasažieriem ar kustību traucējumiem un vecākiem ar bērniem. Lai uzlabotu pasažieru drošības līmeni, vilcienu salonos paredzēts uzstādīt videonovēršanas sistēmas. Tāpat paredzēts nodrošināt ar pneimatisko balstiekārtu un skaņas izolāciju klusai un līganai gaitai, multifunkcionālajām zonām ar labierīcībām, klimata kontroli vilcienu salonos, kā arī modernu pasažieru informācijas sistēmu. Visos elektrovilcienos plānots arī nodrošināt bezmaksas bezvadu internetu.

Ar jaunu elektrovilcienu iegādi, uzņēmums arī plāno būtiski kāpināt tirgus daļu, pasažieru vilcienam kļūstot par konkurētspējīgu alternatīvu citiem Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta veidiem. Pašlaik PV apkalpo 5,9 miljonus no regulārās Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta pasažieru plūsmas, bet trīs gadu laikā pēc ritošā sastāva iegādes šo skaitu plānots palielināt līdz 10,5 miljoniem.

Jau ziņots, ka "Pasažieru vilciens" (PV) vēl augustā turpināja darbu pie jauno vilcienu iepirkuma specifikācijas izstrādes - gan tehniskajiem, gan finansiālajiem aspektiem.

PV sarunās ar "Latvijas Dzelzceļu" precizēja nepieciešamos vilcienu parametrus, kas saistīti ar infrastruktūru, konkrēti - elektrifikācijas procesiem un platformu izbūvi. Ilgtermiņā esot jāzina, kas būs un kādā mērā būs.

Kā ziņots, 2012.gada aprīlī PV un Spānijas ražotājs CAF parakstīja līgumu par jaunu vilcienu piegādi Latvijai. Vēlāk tika konstatēts, ka Nila Freivalda vadītās PV valdes parakstītais līgums neatbilst sākotnējam iepirkuma nolikumam, kādēļ var tikt apdraudēta Eiropas Savienības fondu finansējuma saņemšana šim darījumam. Vēlāk tika izsludināts jauns iepirkums toreizējā PV valdes priekšsēdētāja Arta Birkmaņa vadībā, taču arī tas netika realizēts, jo vilcieni izrādījās pārāk dārgi.

2014.gada jūlija sākumā PV izsludinātajā atklātajā konkursā par jaunu elektrovilcienu nomu uz 15 gadiem par uzvarētāju tika atzīts Šveices uzņēmums "Stadler Bussnang AG" ("Stadler"). Dienvidkorejas uzņēmuma "Hyundai Rotem Company" iesniegto piedāvājumu iepirkumu komisija noraidīja, jo tas neatbilda iepirkumu nosacījumos definētajām kvalifikācijas prasībām.

Tomēr 2014.gada 23.jūlijā PV jaunā valde pieņēma lēmumu pārtraukt vilcienu iepirkuma procedūru, jo tās turpināšana neatbilda uzņēmuma interesēm un finansiālajām iespējām.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti