Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 9. martā

Ziņas vieglajā valodā 9. martā.

Ziņas vieglajā valodā 9. martāPārsla Saktiņa

 

 

Valdībā lielākais atbalsts mērenam Covid-19 ierobežojumu pieaugumam

Trīs nedēļas Latvijā cilvēki strādās attālināti, bet klātienē darbosies tikai ražojoši uzņēmumi.

Šādu priekšlikumu šodien atbalstīja lielākā daļa ministru.

Tiem, kas strādās mājās, piešķirs 60 eiro.

Arī sabiedriskajā transportā samazinās pasažieru skaitu.

Būs arī citi ierobežojumi.

Gala lēmumu valdība plāno pieņemt ceturtdien, 11. martā.

 

No 17. marta atļaus lidojumus uz trešajām valstīm

Valdība arī nolēma no nākamās trešdienas, 17. marta, atjaunot gaisa pārvadājumus uz un no trešajām valstīm.

Atļaus arī čārterreisu pārvadājumus.

Taču būs aizliegta nebūtiska ieceļošana Latvijā.

Satiksmes ministrija uzskata, ka Latvijai jāatvieglo lidojumu nosacījumi, jo citas valstis, tostarp Igaunija un Lietuva, pasažieru pārvadājumus no un uz trešajām valstīm atļauj.

 

Uz laiku aptur vienas Covid-19 vakcīnas «AstraZeneca» sērijas izmantošanu

Latvijā pagaidām nepotēs vakcīnu "AstraZeneca".

Šīs vakcīnas vienas sērijas izmantošana apturēta arī citās valstīs.

Tas darīts piesardzības dēļ.

Austrijā desmit dienas pēc vakcinācijas diviem cilvēkiem bija veselības sarežģījumi.

Viens no šiem cilvēkiem nomira.

Kamēr noskaidro šī cilvēka nāves iemeslu, vakcinācija ar "AstraZeneca" ir pārtraukta.

 

Covid-19 lipīgāko paveidu analīzēs Latvijā atrod arvien biežāk

Latvijā izplatās jaunais un lipīgākais Covid-19 paveids. Atlasītajos analīžu paraugos to atrod arvien biežāk.

Ar to inficēti cilvēki dzīvo visos lielākajos Latvijas reģionos.

Epidemiologi saka, ka ar Covid-19 saslimušo skaits Latvijā joprojām ir liels.

Turklāt arvien vairāk saslimst bērni.

 

Latvijā atklāti vēl 472 Covid-19 saslimšanas gadījumi

Vakar atklāti vēl 472 jauni Covid-19 gadījumi.

Seši saslimušie miruši.

Slimnīcās ievietoti 60 saslimušie, bet izrakstīti 100 Covid-19 pacienti.

Patlaban slimnīcās ārstējas 767 Covid-19 pacienti.

Smaga slimības gaita ir 84.

 

Zinātnieki: Paaugstināta ziedputekšņu koncentrācija palielina risku saslimt ar Covid-19

Zinātnieki noskaidrojuši, ka paaugstināta ziedputekšņu koncentrācija gaisā palielina risku saslimt ar Covid-19.

Saslimt var arī tie, kam nav alerģijas pret ziedputekšņiem.

Zinātnieki iesaka cilvēkiem sekot līdzi prognozēm par ziedputekšņu izplatību un valkāt sejas maskas.

 

Itālijā ražos Krievijas vakcīnu "Sputnik V"

Plānots pusgada laikā saražot desmit miljonus devu.

Vakcīna Eiropas Savienībā vēl nav apstiprināta.

Ja Eiropā vakcīna nebūs apstiprināta līdz 1. jūlijam, Itālijā saražotās devas Krievija izplatīs valstīs, kur šīs vakcīnas ir apstiprinātas.

Vakcīnu jau izmanto Ungārija, bet gatavojas to darīt Čehija un Slovākija.

 

Ķīna sāk ieviest "veselības pases" pašmāju ceļotājiem

Ķīna ir pirmā valsts pasaulē, kas ievieš tā dēvēto vīrusa pasi.

Tajā būs informācija par to, vai cilvēks ir vakcinēts pret Covid-19.

Arī ASV un Lielbritānija apsver līdzīgu atļauju ieviešanu.

Pie vakcinācijas "zaļajām caurlaidēm" strādā arī Eiropas Savienība.

Taču ir satraukums par tiesībām uz privātumu.

 

Baltkrievijas opozīcija publicējusi filmu par Aleksandru Lukašenko

Filmā parādīta valsts ilggadējā vadītāja bagātība – nekustamie īpašumi un dārgas automašīnas.

Filmas autori apgalvo, ka Lukašenko ir nozadzis naudu, ko Baltkrievijai piešķīra Eiropas Savienība.

Lukašenko to noraida.

Viņš saka, ka viņam pieder tikai neliels namiņš, kurā viņš bērnībā dzīvoja kopā ar māti.

 

Laika ziņas

Trešdien gan naktī, gan dienā daudzviet Latvijā nedaudz snigs, bet vietām Kurzemē un Latgalē, kā arī daudzviet Vidzemē snigs stipri.

Vietām arī mazliet putinās. Ceļi būs slideni.

Vējš būs mainīgs. No rīta un dienā Ziemeļvidzemē austrumu vējš būs brāzmains.

Gaisa temperatūra naktī 0..-6 grādi, vietām Igaunijas pierobežā līdz -10 grādiem.

Dienā -3…+2 grādi, bet valsts ziemeļaustrumos līdz -7 grādiem.

Rīgā gaidāms sniegs, mērens dienvidrietumu vējš, dienā iespējams lēns mainīga virziena vējš.

Gaisa temperatūra svārstīsies ap nulli.

Laika tips otrais – labvēlīgs.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt