Ziņas vieglajā valodā 8. septembrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 1 gada.

Ziņas vieglajā valodā 8. septembrī

Ziņas vieglajā valodā 8. septembrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Mirusi Lielbritānijas karaliene Elizabete II

Lielbritānijas karaliene Elizabete II (1926–2022)
Lielbritānijas karaliene Elizabete II (1926–2022)

96 gadu vecumā ir mirusi Lielbritānijas karaliene Elizabete II.

Viņa mirusi savā lauku rezidencē Skotijā, klāt esot daudziem karaliskās ģimenes locekļiem.

Pie Bakingemas pils Londonā karogs ir nolaists pusmastā.

Pasaules valstu līderi sākuši izteikt līdzjūtību gan karaliskajai ģimenei, gan britu tautai.

 

Cenu kāpums saglabājas

Gada laikā cenas Latvijā pieaugušas vairāk nekā par piektdaļu jeb 21,5%.

Tieši tāda inflācija bija arī pirms mēneša.

Augustā visvairāk cenu kāpumu ietekmēja ar mājokli saistītās preces un pakalpojumi, veselības aprūpe un pārtika.

Tomēr nedaudz lētāki bija dārzeņi.

Ekonomisti saka, ka turpmākajos mēnešos dārdzība vēl pieaugs.

 

Eiropas Centrālā banka palielina procentlikmi

Arī aizņemties būs dārgāk un vairāk būs jāmaksā par banku kredītiem.

Eiropas Centrālā banka būtiski palielināja galveno bāzes procentlikmi.

Tik straujš pieaugums eirozonas vēsturē nav bijis.

Ir bažas, ka tas var palēnināt ekonomikas attīstību.

 

Saeima sāk pēdējo darba sesiju pirms vēlēšanām

Saeimas deputāti sanāca uz pirmo sēdi rudens sesijā.

Šādam deputātu sastāvam tā ir pēdējā sesija, jo oktobrī būs vēlēšanas.

Deputātus uzrunāja Valsts prezidents Egils Levits.

Viņš teica, ka Saeimas nestabilā koalīcija izrādījās pārsteidzoši stabila.

Prezidents uzsvēra vairākus pareizus lēmumus, piemēram, aizsardzības jomā un pabeigto novadu reformu.

Kritiskāks viņš bija par energoresursu izmaksām un zaļā kursa jautājumiem.

 

Nosaka Latvijas Pareizticīgā baznīca neatkarību

Latvijas Pareizticīgā baznīca turpmāk darbosies pilnībā patstāvīgi un neatkarīgi.

Līdz šim tā bija cieši saistīta ar Maskavas patriarhātu, kas atbalsta Krievijā valdošo režīmu un tā karadarbību pret Ukrainu.

 

Soli tuvāk pārejai uz mācībām tikai latviski

Latvijā turpmākajos trīs gados pakāpeniski pāries uz mācībām tikai valsts valodā.

No nākamā gada septembra tikai latviešu valodā mācīsies 1., 4. un 7.klasē.

Vēl pēc gada 2., 5. un 8.klasē, bet no 2025. gada 1. septembra - 3., 6. un 9.klasē.

Tas skar 17% pedagogu un nepilnu ceturto daļu skolēnu, kuri bērnudārzā vai pamatskolā mācās pēc mazākumtautību programmas.

Vēl gan deputātiem par to jālemj galīgajā lasījumā.

 

 

Kijivā viesojas ASV valsts sekretārs

 

Iepriekš neizziņotā vizītē Ukrainas galvaspilsētā Kijivā ieradās ASV valsts sekretārs Entonijs Blinkens.

Viņš arī paziņoja par jaunu militāro palīdzību Ukrainai.

Savukārt ASV gaisa spēku bāzē Vācijā Ukrainas sabiedrotie sprieda par turpmāko atbalstu Ukrainai.

Ukrainai palīdzība nepieciešama, jo tur turpinās Krievijas sāktais karš.

 

Eiropā karstas vasaras rekords

Eiropā šī bija karstākā vasara novērojumu vēsturē.

Ir runa par trīs vasaras mēnešiem – jūniju, jūliju un augustu.

Zinātnieki saka, ka klimata pārmaiņu dēļ karstuma un sausuma periodi ir arvien biežāk un stiprāki.

 

 

Divi pretendenti vadīt Latvijas Tenisa savienību

 

Uz Latvijas Tenisa savienības valdes priekšsēdētāja amatu kandidē divi pretendenti.

Tie ir Latvijas vīriešu tenisa pirmā rakete Ernests Gulbis un ilggadējais Diplomātu tenisa kluba prezidents, arhitekts un uzņēmējs Mārcis Apsītis.

Oficiāli pieteikties uz šo amatu var līdz rītdienai.

Biedru sapulce paredzēta nākampiektdien.

 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti