Divi politiskie spēki vēlas koalīciju bez "Progresīvajiem"
"Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība neatbalstīs "Progresīvo" aicināšanu koalīcijā.
Par to vienojās abu politisko spēku vadība.
Šīs partijas uzskata, ka jaunā valdība jāveido trīs partijām – "Jaunai Vienotībai", "Apvienotajam sarakstam" un Nacionālajai apvienībai.
Viņuprāt, tāda valdība būs rīcībspējīga.
Politikas vērotāji domā, ka "Apvienotais saraksts" un Nacionālā apvienība negrib, ka "Jaunā vienotība" kļūst spēcīgāka kopā ar "Progresīvajiem".
Partijas turpinās sarunas pirmdien, 10. oktobrī.
Valsts apmaksātu medicīnu plāno tikai deklarētajiem
Saeima ir sākusi apspriest izmaiņas Veselības aprūpes finansēšanas likumā.
Tās paredz ieviest valstī jaunu kārtību.
Valsts apmaksās veselības aprūpi tikai Latvijā deklarētām personām.
Valsts nemaksās par veselības aprūpi ārvalstīs deklarētajiem Latvijas pilsoņiem.
Neatliekamo palīdzību Latvijā saņems visi.
Par izmaiņām likumā Saeima vēl lems.
Apsver stingrākus sodus dzērājšoferiem
Saeima arī sākusi apspriest stingrākus sodus autovadītājiem, kuri vada automašīnu dzērumā.
Par braukšanu dzērumā varēs atņemt automašīnu.
Paredzēts arī cietumsods līdz vienam gadam, ja autovadītāja asinis alkohols pārsniegs pusotru promili.
Lai stingrākiem sodiem būtu jēga, ir jāpalielina policistu skaits.
To atzīst satiksmes eksperti.
Ukrainas armija atbrīvo vēl vairākas teritorijas
Ukrainas armija atbrīvo vairākas Krievijas okupētās teritorijas.
Mazāk nekā nedēļas laikā Hersonas apgabalā ukraiņi ir atkarojuši 400 kvadrātkilometrus.
Tikmēr Krievijas armija turpina apšaudīt civilos objektus.
Smagākais trieciens dots Zaporižjai.
Raķešu uzbrukumos dzīvojamiem rajoniem vairāki cilvēki nogalināti.
Eiropas Savienība nosaka jaunas sankcijas Krievijai
Eiropas Savienība apstiprinājusi jau astoto sankciju paketi pret Krieviju.
Tas saistīts ar Krievijas iebrukumu Ukrainā.
Sankcijas nosaka cenu griestus Krievijas naftai.
Tāpat paplašina ierobežojumus preču un pakalpojumu importam no Krievijas un uz to.
Piešķir Nobela balvu literatūrā
Šī gada Nobela balva literatūrā piešķirta franču rakstniecei Annijai Erno.
Franču rakstniece ir ļoti populāra ar saviem vienkāršajiem romāniem par Francijas sabiedrības dzīvi.
Erno atzīst, ka Nobela balva ir "ļoti liels pagodinājums" un "liela atbildība".
Erno ir 17. sieviete, kas godalgota ar Nobela balvu literatūrā.
Tapis Sarkandaugavas pārvads
Rīgā novembrī plāno atklāt Sarkandaugavas pārvadu.
Ceturtdien, 6. oktobrī, pārbaudīja tilta izturību.
Uz tilta uzbrauca vairākas kravas mašīnas. Katra svēra 30 tonnas.
Tilta izturību mērīja speciālisti.
Rezultāti būs jaunnedēļ.
Sarkandaugavas pārvads ļaus būtiski atslogot Rīgas centru no kravas automašīnām un tranzīta braucējiem.