Sadaļas Sadaļas

Ziņas vieglajā valodā 6. jūnijā

Ziņas vieglajā valodā 6. jūnijā.

Ziņas vieglajā valodā 6. jūnijāDace Simanoviča

Noskaidrots, kuri deputāti strādās pašvaldībās

Ir noskaidrots, kuri deputāti strādās pašvaldībās. Vēlēšanas notika 40 vietvarās. 16 no tām uzvarēja pašreizējie novadu līderi.

Tas nozīmē, ka viņiem nav jāmeklē citu partiju atbalsts, lai izveidotu koalīciju un būtu balsu vairākums.

Vēl divās pašvaldībās – Rēzeknes un Varakļānu novadā – vēlēšanas notiks rudenī.

Reģionos plaši pārstāvētas joprojām būs Zaļo un zemnieku savienību veidojošās partijas un Latvijas Reģionu apvienība.

Piesaistot vairākus zināmus līderus, labi panākumi arī partijai "Latvijas attīstībai".

Pašvaldību vēlēšanās vēsturiski zemākā iedzīvotāju aktivitāte

Pašvaldību vēlēšanas noslēdzās ar vēsturiski zemāko iedzīvotāju aktivitāti.

Balsot devās tikai 34% balsstiesīgo.

Zemā vēlēšanu aktivitāte ir bīstama demokrātijai. Tā uzskata politoloģe Lelde Metla-Rozentāle.

Tas tāpēc, ka nav zināms lielākās sabiedrības daļas viedoklis.

Viņa uzskata, ka tas ir saistīts ar pilsonisko atbildību.

Tai būtu jāpievērš uzmanība jau no skolas laika.

Kopumā vēlēšanas aizrietēja mierīgi

Kopumā vēlēšanas aizrietēja mierīgi.

Trīs iecirkņos gan bija problēmas.

Vienā iecirknī Jelgavā un vienā Siguldas novadā atklāja dažas aploksnes bez iecirkņa zīmoga.

Šie iecirkņi kļūdas atzina.

Vēl vienā iecirknī Salaspilī – vēlēšanu zīmju bija vairāk nekā aplokšņu.

Iemeslus tam vēl skaidro.

Reģionu apvienība grib, lai Kariņš atlaiž ministru Eglīti

Latvijas Reģionu Apvienība pieprasa Ministru prezidentam nekavējoties atbrīvot no amata labklājības ministru Gati Eglīti.

Partija to skaidro ar amatpersonas necienīgu rīcību.

Eglītis tviterī publicēja apgalvojumu, no kura izriet, ka, neskatoties uz vēlētāju izvēli, valsts un Eiropas fondu līdzekļi turpmāk būs pieejami tikai tām “savām” pašvaldībām, kurās pie varas ir valdības koalīcijas partijas.

Tā skaidro partija.

Vēlāk gan Eglītis ierakstu izdzēsa.

Zemgalē savairojušies cilvēka veselībai bīstami meža un augļu koku kaitēkļi

Zemgalē savairojušies cilvēka veselībai bīstami meža un augļu koku kaitēkļi.

Speciālisti stāsta, ka tās ir zeltvēdera mūķenes.

Tādas Latvijā ir, bet līdz šim nekad nebija savairojušās masveidā.

Bīstamas tās ir tāpēc, ka tauriņa kāpura matiņi satur toksīnu.

Tas cilvēkam rada ādas un arī acu iekaisumu.

Bet tiem, kuriem ir nosliece uz astmu, var būt nopietni elpošanas traucējumi.

Baltkrievijas valdībai ir atbilde uz rietumvalstu sankcijām

Baltkrievijas valdībai ir atbilde uz rietumvalstu sankcijām.

Tā saka šīs valsts premjers Romāns Golovčenko.

Viņš brīdina, ka nedraudzīgo valstu uzņēmumi var zaudēt piekļuvi Baltkrievijas tirgum.

Baltkrievija gatava arī atteikties no rietumvalstu precēm un tehnoloģijām.

Tās viņi varētu aizstāt ar Ķīnas un Krievijas tehnoloģijām.

Eiropas Savienība un ASV paziņoja par sankcijām pēc lidmašīnas piespiedu nosēdināšanas Minskā.

Lielbritānijas prinča Harija sievai Meganai piedzimusi meita

Lielbritānijas prinča Harija sieva Megana piektdien laida pasaulē meitu.

Tas notika slimnīcā ASV Kalifornijas štatā, Santabarbarā.

Meitu sauks Lilibeta "Lili" Diāna.

Tas ir par godu Harija mātei princesei Diānai un Lielbritānijas karalienei Elizabetei II.

Viņu ģimenes lokā reizēm mīļi dēvē par Lilibetu.

Lilibeta ir Harija un Meganas otrais bērns.

ASV hokeja izlase izcīnīja šī gada pasaules čempionāta bronzas medaļas

ASV hokeja izlase izcīnīja šī gada pasaules čempionāta bronzas medaļas.

Viņi ar rezultātu 6:1 pārspēja Vācijas valstsvienību.

Fināla spēlē tiekas Somijas un Kanādas izlase.

Tieši šo valstu izlases spēlēja finālā arī 2019. gadā.

Pēc pirmā perioda vadībā bija Somija ar 1:0.

Pirmdien gaiss iesils līdz +27 grādiem

Tuvākajā diennaktī būs neliels mākoņu daudzums.

Rīt dienā valsts austrumu daļā mākoņu būs vairāk.

Tur iespējams neliels lietus, vietām arī pērkona negaiss.

Pūtīs lēns ziemeļu vējš.

Gaisa temperatūra naktī +11…+16°, dienā +22…+27°.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt