Ziņas vieglajā valodā 5.oktobrī

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ziņas vieglajā valodā 5. oktobrī.

Ziņas vieglajā valodā 5.oktobrī
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

 

Sabiedriskajā transportā Covid-19 dēļ būs jāliek maskas

No trešdienas, 7. oktobra, sabiedriskajā transportā būs jālieto sejas maska.

Tā lēma valdība.

Šāda kārtība būs spēkā vismaz mēnesi.

Tas tāpēc, ka Latvijā arvien vairāk cilvēkiem atklāj Covid-19.

Masku varēs nelietot bērni līdz 13 gadu vecumam un pasažieri ar kustību vai psihiskās veselības traucējumiem.

Latvijā šobrīd saslimstība palielinās visstraujāk Eiropā.

Rīgā uz Covid-19 testu jāgaida 6 dienas

Ir lielas rindas, lai varētu veikt Covid-19 testu.

Rīgā uz to jāgaida sešas dienas.

Tā kā slimo arvien vairāk, arī pārbaudīties vēlas vairāk cilvēku.

Tiem cilvēkiem, kuri jūtas labi, ārsti aicina neveidot rindas.

Ir daudz tādu, kuriem testi ir ļoti svarīgi.

Bez tiem nevar operēt vai sākt ķīmijterapiju.

Valsts policijas šefa amatam virza Armandu Ruku

Par Valsts policijas priekšnieku, visticamāk, kļūs Kriminālizmeklēšanas pārvaldes priekšnieks Armands Ruks.

Iepriekš apsprieda trīs kandidātus.

Ruka viņu vidū nebija.

Politiķiem iebildumu pret Ruku nav.

Viņu valdības sēdē varētu apstiprināt nākamnedēļ.

Atrod naudu agrīnai krūts vēža atklāšanai

Turpināsies izmeklējumi, lai jau agrīni varētu atklāt krūts vēzi.

Iepriekš šo pakalpojumu pārtrauca, jo nebija tam naudas.

Tagad Rīgas Austrumu slimnīca savā budžetā atrada naudu šim mērķim.

Daudzas sievietes joprojām neiet uz pārbaudēm.

Ja ļaundabīgu audzēju atklāj agrāk, to ir vieglāk ārstēt.

Par veciem auto būs jāmaksā papildu nodoklis

No nākamā gada Latvijā būs jauns auto nodoklis.

Tas būs jāmaksā par veciem automobiļiem vienu reizi.

To maksās tad, kad gribēs mašīnu reģistrēt Latvijā.

Nodokli ieviesa, lai būtu mazāk vecu un videi kaitīgu auto.

Daudzās valstīs ir papildu atbalsts, lai iegādātos mazāk kaitīgas mašīnas.

Pagaidām Latvijā šādu atbalstu neplāno.

Šonedēļ aicina darīt labus darbus

Visu nedēļu notiek akcija "Labo darbu nedēļa".

Tās laikā cilvēkus aicina darīt labus darbus.

Piemēram, var doties uz dzīvnieku patversmi un palīdzēt dzīvniekiem.

Var apciemot vientuļos pensionārus vai arī kļūt par asinsdonoru.

Dažviet krīt 5. oktobra siltuma rekordi

Šī diena bija oktobrim neierasti silta.

Dažviet Kurzemē un Vidzemē bija jauns šīs dienas siltuma rekords.

Vissiltākais bija Ainažos.

Tur gaiss iesila līdz +20,8 grādiem.

Vēl rekords pārspēts Rūjienā, Pāvilostā un Ventspilī.

Eiropā papildu ierobežojumi Covid-19 dēļ

Daudzas valstis cenšas panākt, lai koronavīruss neizplatītos plašāk.

No otrdienas, 6. oktobra, Parīzē slēgs bārus, kafejnīcas, sporta zāles un baseinus.

Šobrīd Francijas galvaspilsētā katru dienu ir aptuveni 3500 jaunu Covid-19 gadījumu.

Līdzīgus ierobežojumus jau iepriekš ieviesa Marseļā.

Kalnu Karabahā turpina karot

Karadarbība Kalnu Karabahā joprojām turpinās.

Bruņotas cīņas šajā reģionā notiek vairāk nekā nedēļu.

Armēnija un Azerbaidžāna viena otru apsūdz tīšā apdzīvoto vietu apšaudīšanā.

NATO ģenerālsekretārs aicina pārtraukt cīņas un risināt konfliktu sarunājoties.

Nobela balva - zinātniekiem par hepatīta C vīrusa atklāšanu

Šī gada Nobela balvu medicīnā piešķīra ASV un britu zinātniekiem.

Apbalvojums ir par hepatīta C vīrusa atklāšanu.

Pateicoties viņu atklājumam, tagad ir pieejami īpaši testi, kas mazina risku saslimt.

Zinātnieku atklājuma dēļ arī strauji attīstījās pretvīrusa zāles.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti