Ziņas vieglajā valodā 4.janvārī

Ziņas vieglajā valodā 4.janvārī

Ziņas vieglajā valodā 4.janvārīAgnese Vasermane

Saspīlējums pēc ASV raķešu uzbrukuma Bagdādē

Pasaules valstis ir satraukušās par piektdien notikušo ASV raķešu uzbrukumu Irākas galvaspilsētā Bagdādē. Šajā uzbrukumā nogalināja svarīgu Irānas ģenerāli. Francijas prezidents un Krievijas prezidents aicina izvairīties no spriedzes saasināšanās. Irāna sola atriebties par ASV uzbrukumu. Irākā dienē arī Latvijas karavīri. Viņi apmāca Irākas bruņotos spēkus.

Pieaug nodokļi benzīnam

Latvijā pieaug nodokļi benzīnam. Tāpēc šoferiem vairāk jāmaksā par degvielu. Benzīna cena pieaug arī Lietuvā. Taču tur benzīns joprojām ir lētāks nekā Latvijā. Par to vēsta Vidzemes televīzija. Igaunijā nodokļi degvielai šogad nav mainījušies. Tomēr degviela tur joprojām dārgāka nekā Latvijā. Tāpēc daudzi Igaunijas pierobežas iedzīvotāji izmanto iespēju mašīnas bāku uzpildīt benzīntankos Latvijā.

Igaunijā viesosies jaunā Somijas premjere

Nākamajā nedēļā vizītē Igaunijā ieradīsies jaunā Somijas premjerministre Sanna Marina. Viņa ar Igaunijas premjerministru un Igaunijas prezidenti pārrunās Igaunijas un Somijas attiecības, drošību Eiropā, kā arī Baltijas jūras reģiona aizsardzību. Sannu Marinu Somijas premjerministres amatā Somijas parlaments apstiprināja pirms mēneša. Marina ir 34 gadus veca. Līdz ar to viņa kļuvusi par jaunāko kādas valsts valdības vadītāju pasaulē.

Pārbūvēs Ziemeļkurzemes slimnīcas Rehabilitācijas nodaļu

Drīzumā Ventspilī pārbūvēs Ziemeļkurzemes slimnīcas Rehabilitācijas nodaļu. Slimnīca izsludinājusi būvdarbu iepirkumu. Pie esošās slimnīcas ēkas plānota divu stāvu piebūve. Jaunajā Rehabilitācijas nodaļā būs astoņas dienas stacionāra gultas. Būs arī plaša fizio-terapijas zāle. Tajā atradīsies speciāli rehabilitācijas trenažieri. Ziemeļ-kurzemes slimnīcā būs arī rehabilitācijas baseins ar paceļamo grīdu, kā arī dažādu speciālistu kabineti. Rehabilitācijas nodaļas būvniecība plānota šogad un nākamgad.

Vāc parakstus, lai Jaunavas Marijas debesīs uzņemšanas svētkus iekļautu oficiālajā svētku sarakstā

Portālā "manabalss.lv" sākusies parakstu vākšana, lai Vissvētākās Jaunavas Marijas debesīs uzņemšanas svētkus iekļautu oficiālajā svētku sarakstā. Parakstu vākšanu ierosināja Guntis Šūpulnieks. Viņš rosina noteikt 15.augustu par svētku dienu Latvijā. Šūpulnieks uzskata, ka Jaunavas Marijas debesīs uzņemšanas svētki ir neatņemama Latvijas vēstures, kultūras un reliģiskās dzīves sastāvdaļa.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Ziņas
Jaunākie
Interesanti

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt