Ziņas vieglajā valodā 30. aprīlī

Ziņas vieglajā valodā 30. aprīlī.

Ziņas vieglajā valodā 30. aprīlīAgnese Vasermane

     

     

    9. klašu skolēniem nebūs eksāmeni

    9. klašu skolēniem šogad nenotiks centralizētie eksāmeni.

    Bet 12. klašu skolēniem eksāmeni notiks.

    Tā izlēma valdība.

    12. klašu skolēniem centralizētie eksāmeni sāksies pēc mēneša, 2. jūnijā.

    12. klašu skolēniem būs obligāti jākārto trīs eksāmeni – latviešu valodā, matemātikā un svešvalodā.

    Eksāmenos būs jāievēro noteikts attālums vienam no otra.

    Eksāmenos nebūs starpbrīžu.

    Eksāmeni ilgs ne vairāk par trim stundām.

     

    Rīgas lidosta šogad apkalpos mazāk cilvēku, nekā plānots

    Rīgas lidostā šogad apkalpos krietni mazāku skaitu cilvēku, nekā plānots.

    Šogad Rīgas lidostā būs bijuši apmēram pusotrs miljons pasažieru.

    Iepriekš domāja, ka Rīgas lidostu izmantos apmēram astoņi miljoni pasažieru.

    Tā prognozē lidostas vadība.

    Pašlaik lidosta gatavojas atsākt pasažieru lidojumus

     Tie būs atļauti pēc ārkārtējās situācijas beigām.

    Lidojumus atsāks pakāpeniski.

     

    "Rīgas namu pārvaldnieka" apsaimniekotajos namos atslēgs apkuri

    Nākamnedēļ sāks atslēgt apkuri Rīgas ēkām, kuras apsaimnieko uzņēmums "Rīgas namu pārvaldnieks".

    Apkuri atslēdz, jo laiks kļuvis pietiekami silts.

    Apkuri visām Rīgas ēkām atslēgs no 5. līdz 10. maijam.

    Pagājušogad apkuri sāka atslēgt agrāk – aprīļa beigās.

    Pagājušogad bija siltāks pavasaris.

     

    Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija arvien bez vadītāja

    Valsts bērnu tiesību aizsardzības inspekcija joprojām ir bez vadītāja.

    Tā ir iestāde, kas rūpējas par bērniem, viņu tiesībām un labklājību.

    Ir beidzies konkurss uz šīs iestādes vadītāja amatu.

    Taču neviens konkursā neuzvarēja.

    Iepriekšējā Bērnu tiesību aizsardzības inspekcijas vadītāja bija Marianna Dreja.

    Viņa pārtrauca šo darbu pirms diviem mēnešiem, februāra beigās.

     

    Latvijā Covid-19 apstiprina vēl 9 cilvēkiem

    Vakar Latvijā veica ļoti daudz analīžu uz Covid-19.

    Pārbaudīja vairāk nekā 3000 cilvēku.

    Atklāja deviņus jaunus saslimušos.

    Līdz šim no slimības ir izveseļojušies 348 cilvēki.

    Tas nozīmē, ka vairākas reizes analīzēs viņiem koronavīrusu vairs neatrada.

    Vakar slimnīcā ievietoja trīs cilvēkus ar Covid-19.

    Kopumā slimnīcā ārstējas 42.

    Trim no viņiem ir smaga slimības gaita.

     

    ASV lielas cerības uz medikamentu "Remdesivir"

    Amerikā cilvēkiem ir lielas cerības uz medikamentu ar nosaukumu "Remdesivir".

    To uzskata par zālēm Covid-19 ārstēšanai.

    Jauns pētījums liecina, ka ar šīm zālēm var ātrāk izveseļoties.

    Amerikā grib ātrāk ieviest šīs zāles ārstēšanā.

    Lai zāles drīkstētu izmantot, tam jāsaņem dažādas atļaujas.

    Domas par "Remdesivir" pasaulē ir dažādas.

    Citā pētījumā secināja, ka šīs zāles nedod īpaši labu rezultātu.

     

    Vairāki Polijas eksprezidenti un ekspremjeri nepiedalīsies prezidenta vēlēšanās

    Vairāki Polijas bijušie prezidenti un premjerministri nepiedalīsies Polijas prezidenta vēlēšanās.

    Viņi aicina arī citus Polijas iedzīvotājus vēlēšanās nebalsot.

    Polijas prezidenta vēlēšanas plāno 10. maijā.

    Cilvēkiem jābalso pa pastu.

    Daudzi uzskata, ka balsošana pa pastu nav īsti godīga.

    Tāpat koronavīrusa izplatības laikā var būt apdraudēta cilvēku veselība.

    Polijas prezidenta vēlēšanās varētu uzvarēt šī brīža Polijas prezidents Andžejs Duda.

    Tā var spriest pēc aptaujām.

     

    Eiropas Jaunatnes olimpiskais festivāls pārcelts uz 2022. gadu.

    Eiropas Jaunatnes olimpiskais festivāls pārcelts uz 2022. gadu.

    Sacensības bija paredzētas nākamgad Slovākijas pilsētā Banska Bistricā.

    Eiropas Jaunatnes olimpiskais festivāls atlikts par gadu, lai tas nebūtu vienā laikā ar Tokijas olimpiskajām spēlēm.

    Šīs spēles bija paredzētas šogad.

    Tās pārcēla uz nākamo gadu koronavīrusa izplatības dēļ.

     

    Laika ziņas

    Rīt Latvijā kļūs nedaudz siltāks un pastiprināsies vējš.

    Laiks būs pārsvarā saulains, bez nokrišņiem.

    Vairāk mākoņu Kurzemē.

    Gaisa temperatūra šonakt no -3 grādiem dažviet austrumos līdz +8 grādiem Liepājā.

    Rīt dienā +13..+18 grādu.

    Pūtīs dienvidaustrumu vējš 10-15 metru sekundē.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Saistītie raksti
    Ziņas vieglajā valodā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti