Ziņas vieglajā valodā 1. jūlijā

Ziņas vieglajā valodā 1. jūlijā.

Ziņas vieglajā valodā 1. jūlijā
00:00 / 00:00
Lejuplādēt

Mazāks finansējums Ukrainas bēgļu izmitināšanai

Rīgas pašvaldība vairs neizmitina jaunus bēgļus no Ukrainas.

Daudzās pašvaldībās vairs nav iespēju uzņemt bēgļus.

Turklāt aptuveni 3000 bēgļu būs jāmaina apmešanās vieta uz lētāku.

Tas tāpēc, ka no 1. jūlija valsts par bēgļu izmitināšanu maksā mazāk.

Rīgas vadība jau iepriekš brīdināja, ka vajadzīgs lielāks valsts atbalsts.

Turklāt bēgļi grib palikt Rīgā.

Dienas laikā Rīgas atbalsta centrā vērsās 64 cilvēki no Ukrainas. Tikai seši no viņiem piekrita doties uz Gulbeni.

 

Pensijas plāno indeksēt ne ātrāk par septembri

Maz ticams, ka pensijas indeksēs jau no augusta.

Valdība pensiju indeksāciju paredzēja septembrī.

Bet Saeimas Sociālo un darba lietu komisija rosināja to darīt no augusta.

Taču tagad deputāti sāk šaubīties.

Deputāti saka, ka lēmums par pensiju palielināšanu jāpieņem kopā ar lēmumu par atbalstu iedzīvotājiem par apkures izmaksām.

Saeima par to lems jūlija vidū.

 

Valsts piešķir atbalstu pārtikas ražotājiem

Valsts lauksaimniekiem un pārtikas ražotājiem piešķir papildus 20 miljonus eiro.

Uzņēmēji saka, ka pārtikas cenas veikalos tas nesamazinās.

Valsts nauda ir vajadzīga, jo pieaugušas cenas izejvielām un energoresursiem.

Pārtikas ražošana kļuvusi daudz dārgāka.

Valsts atbalstu visi lauksaimnieki un pārtikas ražotāji nesaņems.

Papildus naudu saņems tie, kas pārtiku turpinās ražot vismaz gadu.

Pieteikties valsts atbalstam iespējams līdz 20. jūlijam.

 

Cēsīs notiek sarunu festivāls "Lampa"

Sarunu festivāls "Lampa" pirmā diena

Cēsīs sarunu festivālā "Lampa" var piedalīties ikviens.

Cilvēkiem ir iespēja iesaistīties vai klausīties diskusijas par dažādiem tematiem - par ekonomiku, izglītību, veselību un politiku.

Diskusijās piedalās tūkstoš dažādu ekspertu.

Šogad festivālā daudz runā par Krievijas uzbrukumu Ukrainai.

Festivāla rīkotāji uz diskusiju bija uzaicinājuši arī Eiroparlamenta deputāti Tatjanu Ždanoku no Latvijas Krievu savienības.

Taču vēlāk viņas dalību atcēla, aizbildinoties ar drošības riskiem.

 

128 pēc pārkaršanas nonāk slimnīcās

Pēdējās sešās karstajās dienās slimnīcā nonākuši 128 cilvēki ar nopietnām pārkaršanas pazīmēm.

Turklāt cietuši gan vecāki, gan jaunāki cilvēki.

Visjaunākajam bija tikai 15 dienas.

Sestdien, 2. jūlijā, +30 grādus gaisa temperatūra šajā karstuma vilnī sasniegs pēdējo reizi.

 

Covid-19 atklāj vēl 462 cilvēkiem

Covid-19 aizvadītajā diennaktī atklāja 462 cilvēkiem.

Nav ziņu, ka kāds inficēts cilvēks būtu miris.

Latvijā inficēšanās turpina pieaugt.

Veselības ministrijā gan mierina, ka vēl nav jāceļ trauksme saistībā ar pieaugošo Covid-19 saslimstību.

 

Brīdina par Covid-19 izplatību Eiropā

Pasaules Veselības organizācija paziņojusi, ka sagaida augstu Covid-19 līmeni šovasar Eiropā.

Patlaban Austrija, Kipra, Francija, Vācija, Grieķija, Luksemburga un Portugāle ir valstis ar augstākajiem inficēšanās rādītājiem.

 

Aicina novērst pērtiķu baku izplatību Eiropā

Pasaules Veselības organizācija aicina steidzami rīkoties, lai novērstu pērtiķu baku izplatību Eiropā.

Pēdējās divās nedēļās pērtiķu baku gadījumu skaits Eiropā ir trīskāršojies.

Pērtiķu bakas ir reta infekcijas slimība. Slimība līdzīga bakām.

Simptomi ierasti ir vieglāki ar niezi, drudzi un izsitumiem.

Reizēm slimībai var būt arī smaga gaita.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti
Ziņas vieglajā valodā
Svarīgākais šobrīd

Informējam, ka LSM portālā tiek izmantotas sīkdatnes (angļu val. "cookies"). Turpinot lietot šo portālu, Jūs piekrītat, ka mēs uzkrāsim un izmantosim sīkdatnes Jūsu ierīcē. Uzzināt vairāk

Pieņemt un turpināt