Dienas ziņas

Varakļānu muižas pilī atsedz sienu gleznojumus

Dienas ziņas

Ar Uzņemšanas nakti beigusies pieteikšanās studijām

Izsludinās iepirkumu par pasažieru pārvadājumiem

Vidzemes plānošanas reģionā bažījas par sabiedriskā transporta nepieejamību

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 4 gadiem.

Iecerēts, ka jau šonedēļ varētu tikt izsludināts iepirkums par pasažieru pārvadājumu nodrošināšanu reģionos ar autobusiem laika periodā no 2021. līdz 2030. gadam. Sabiedriskā transporta padomē apstiprinātajā konkursa dokumentācijā kā galvenie vērtēšanas kritēriji noteikti pakalpojuma kvalitāte, iespēja izpildīt valsts noteikto maršrutu apjomu, kā arī pakalpojuma izmaksas. Plānotā konkursa nosacījumus gan neatbalsta Vidzemes plānošanas reģiona pārstāvji, paužot bažas, ka nākotnē sabiedriskais transports iedzīvotājiem kļūs nepieejamāks. 

Sabiedriskā transporta pakalpojumu nodrošināšanas konkursa dokumentācijas pamatā ir Autotransporta direkcijas un Satiksmes ministrijas izstrādātā Sabiedriskā transporta koncepcija periodā no 2021. līdz 2030. gadam. Tā paredz, ka sabiedriskā transporta sistēmas mugurkauls būs dzelzceļš, savukārt autobusi šos pārvadājumus papildinās. Tieši tādēļ vairākos maršrutu savienojumos ar Rīgu plānots ieviests komercpārvadājumus jeb valsts nedotētos maršrutus. Savukārt reģionos, kur uz vienu kvadrātkilometru ir mazāk par četriem iedzīvotājiem, iecerēts nodrošināt bezmaksas sabiedrisko transportu. 

"Tie ir maršruti, kur autobusā mazāk nekā 2,5 pasažieri, un tādi ir. Un kur ieņēmumi no biļetēm ir mazāk nekā 15%, atbalsts ir 85% - 90%," stāstīja Autotransporta direkcijas valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš.

Konkursa dokumentācijā noteikti arī kvalitātes kritēriji, kuri jāizpilda pārvadātājiem – pieļaujamais autoparka vecums, bezskaidras naudas norēķinu iespējas, elektroniskie tablo, kā arī vadītāja videonovērošana, lai novērstu krāpšanos ar biļetēm. Tikmēr Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija pauž bažas par dotācijas piešķiršanas kārtību, kaut vai tādēļ, ka tās apmēru 10 gadu laikā nav plānots pārskatīt. 

"Prognozēt pie mainīgās ekonomikas šīs izmaksas precīzi nav iespējams. Un, ja skatāmies uz periodiem, tad cenu indeksācija, darba samaksa un 5% degviela var nostrādāt par labu un par sliktu gan pārvadātājam, gan arī valstij," sacīja Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācijas prezidents Ivo Ošenieks.

Tostarp Vidzemes plānošanas reģions nav panācis vienošanos ar Autotransporta direkciju par sabiedriskā transporta maršrutu tīklu turpmākajā periodā, jo Vidzemē iecerēts slēgt vismaz 150 autobusu reisus. Tāpat neesot skaidrs, vai, mainoties ekonomiskajai situācijai, cenu pieauguma dēļ nenāksies slēgt vēl vairākus reisus.

"Ja tiek likvidēti vai aizvērti reisi, tad jādomā, kā pašvaldības nodrošinās skolēnu pārvadājumus tālāk.

Šis ir pretēji tam, kā mēs bijām plānojuši strādāt uz priekšu. To visu saliekot – nezinu, vai nebija meklējams labāks risinājums," sacīja Vidzemes plānošanas reģiona Attīstības padomes priekšsēdētājs Hardijs Vents.

Plānots, ka valsts dotēto maršrutu tīklu iedalīs 16 daļās un vienam pārvadātājam būs iespēja apkalpot 15 miljonu kilometru gadā garu maršrutu tīklu. Iepirkumu plānots izsludināts tuvāko dienu laikā, un rezultāti būs zināmi līdz gada beigām. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti