Panorāma

Velosipēdisti atklāj sezonu "Kritiskās masas" braucienā

Panorāma

Sakstagala pamatskola pāriet uz mācībām valsts valodā

Ar ratiem un ratiņkrēsliem grūti iekļūt tramvajos

Vecajos tramvajos ar ratiem un ratiņkrēsliem iekļūt grūti

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 5 gadiem.

Kopš reorganizēti tramvaju maršruti, Rīgā daudz biežāk ielās manāmi vecā tipa tramvaji. Cilvēkiem ratiņkrēslos vai vecākiem ar bērnu ratiņiem tas sagādā milzu neērtības, jo tramvajos iekļūt un no tiem tikt ārā bez citu palīdzības nevar. “Rīgas satiksmē” problēmu atzīst, taču iesaka vienīgi gaidīt.

Agrāk K. Barona ielā varēja manīt teju tikai jaunos – zemās grīdas tramvajus, taču nu daudz biežāk tur brauc vecie. Ko tas nozīmē jaunajiem vecākiem, pārliecinājusies Vita Ozero, kuri tramvaja pieturā nācies palaist garām jau vairākus tramvajus, lai gan kopā ar vecāko bērnu bija ieplānots braukt uz mūzikas skolu

“Brauca vecā tipa tramvajs,” stāsta Ozero. “Es nevaru savus ratu iecelt tramvajā. Bērns aizbrauca uz skolu. Es gaidīju citu tramvaju, lai brauktu līdzi, jo man jāsatiekas ar skolotāju,” viņa saka.

Tomēr arī nākamais, aiznākamais un aizaiznākamais – atkal vecie.

“Sazinājos ar “Rīgas satiksmi” kārtējo reizi, lai piefiksē šo problēmsituāciju, jo māmiņa nevar viena pati celt augšā tādus smagus ratus, bet jātiek uz skolu – ko darīt?” stāsta Ozero. “Vienīgā atbilde tāda - man jāpiezvana un jāpainteresējas, cikos brauks 11. tramvajs. [..] 50 minūšu laikā pieci 11. tramvaji, kuros es nevaru iekāpt ar ratiem,” atzīst Ozero.

“Rīgas satiksmē” šāda pieredze nav jaunums. Tur atzīst – vecie tramvaji tiešām kursē daudz biežāk, jo to gluži vienkārši ir daudz vairāk.

Arī uz sliedēm tos redz vairāk, jo, apvienojot agrākās maršruta līnijas, tagad tās ir divreiz garākas un viens aplis tramvajam jāveic daudz ilgāk.

Jaunie tramvaji arī nav vienmērīgi sadalīti pamīšus starp vecajiem, tādēļ arī prognozēt, kurš pēc kārtas varētu būt jaunais, nav iespējams.

“Nav mums tādu principu, mēs viņus laižam tā, kā mēs viņus varam palaist. Vienīgais, ko mēs varam piedāvāt - nav gan tā, ka mēs šo iespēju baigi reklamējam, bet, it sevišķi, ja runa ir par invalīdiem, tad viņi var sazināties pa mūsu bezmaksas tālruņa numuru un var noskaidrot par nākamo dienu, tieši kuros laikos ies zemās grīdas tramvaji, jo viņiem tiešām nekādu citu iespēju nav,” stāsta Zaķis.

“Rīgas satiksmē” gan sola, ka ar laiku situācija uzlabosies, jo ir nopirkti 20 jauni tramvaji un pamazām tos laidīs apritē. Pirmie uz sliedēm varētu parādīties vasarā. Tikmēr tur iesaka meklēt citas alternatīvas, piemēram, tuvākos trolejbusu un autobusu maršrutus, jo šie transportlīdzekļi gandrīz vienmēr esot ar zemo grīdu. Tikmēr no aptuveni 170 tramvajiem tikai 26 šobrīd ir ar zemo grīdu.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti