Pusdiena

Britu juristi: Lielbritānija nav tiesīga aiziet no ES bez parlamenta gala lēmuma

Pusdiena

Pusdiena 04.07.2016

Daļa starppilsētu sabiedriskā transporta pārvadātāju vairs nepieņems bagāžu bez pasažiera

Vairums starppilsētu autobusu vairs nepieņem bagāžu bez pasažiera

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 7 gadiem.

No šī mēneša bagāžu un sūtījumus bez pasažiera vairs nepieņems Valmieras starppilsētu pārvadātājs VTU „Valmiera”. Uzņēmums skaidro, ka šādi rīkosies, lai pastiprināti rūpētos par pasažieru drošību. Saiņos, ko cilvēki sūta cits citam, izmantojot sabiedrisko transportu, varot būt narkotikas, sprāgstvielas vai citi bīstami priekšmeti. 

Par pārvadājumiem atbildīgajā Autotransporta direkcijā teic, ka pārvadātājiem ir tiesības nolemt, vai pieņemt saiņus bez pasažieriem, jo valdības apstiprinātie noteikumi paredz, ka tieši šoferim nelaimes gadījumā būtu jāuzņemas atbildība.  

Rīgas autoostā cits pēc cita pienāk un atiet starppilsētu autobusi. Tos cilvēki izmanto ne vien, lai pārvietotos, bet tāpat, lai nosūtītu draugiem dāvanas vai bagāžu. Bet šomēnes paciņas pārvadāt atteicies Valmieras starppilsētu pārvadātājs VTU „Valmiera”. Uzņēmuma pārstāve Anda Liepiņa to skaidro ar drošības apsvērumiem.

“Šoferim ir jāpārliecinās, kas tur īsti iekšā ir, un ne visi grib rādīt. Ja viņi arī, pieņemsim, redz, kas tur iekšā, bet grūti jau viņam arī noteikt, pieņemsim, ja jūs miltus sūtat… Ko viņam? Pagaršot?” saka Liepiņa.

Ja turpmāk valmierieši vai rīdzinieki cits citam vēlēsies nosūtīt paciņu, būšot jāmeklē citas iespējas, kā to izdarīt. Varot izmantot auto pastu, jo tas esot drošāk, turpina Liepiņa.

“Tas ir viņu bizness. To es nezinu, kā viņi to savu aizsardzību nosaka. Tā ir atsevišķa firma, un kādi viņiem ir noteikumi, es tā atsevišķi nezinu,” atzīst Liepiņa.

Rīgas autoostā sastaptie pasažieri par šādu ieceri nepriecājas.

“Es Viesītē dzīvoju, tad es, piemēram, māsai gurķus maisā sūtīju. Viņa atnāca te un paņēma. Nu ko, tad dēļ gurķiem viņai braukt vai man?” stāsta kāda pasažiere.

“Pirmkārt, tas ir ātri. Ja jūs gribat pa pastu aizsūtīt, jūs zināt, cik tagad dienas no Latgales nāk līdz Rīgai? Te, piemēram, no Latgales, minimums, trīs stundās tas sūtījums būs Rīgā,” piebilst Izidors.  

VTU „Valmiera” nav vienīgais pārvadātājs, kas izvēlējies atteikties no bagāžas bez pasažiera. Šādu pakalpojumu vairs nepiedāvā arī akciju sabiedrība „CATA”, kas kursē no Cēsīm.

“Paciņu pārvadāšanai ir, tā teikt, visādi dienesti citi. Nepārvadājam praktiski ne paciņas, ne vēstules bez pasažiera klātbūtnes.” teic uzņēmuma Pārvadājumu daļas vadītājs Nikolajs Slopins.

Pašlaik no šādiem pārvadājumiem vēl neesot atteicies Talsu autoparks un Daugavpils autoparks, liecina Autotransporta direkcijas veikta aptauja. Pārvadātājiem kopš 2012.gada jāatbild par pasažieru drošību, jo tā lēmusi valdība. Autotransporta direkcijas priekšsēdis Kristiāns Godiņš pieļauj, ka pārvadātāji atteikušies tieši šī iemesla dēļ.

“Ja to pakalpojumu piedāvā pārvadātājs, viņš uzņemas visu risku un visas drošības prasības. Padomāsim tagad tā loģiski, atnāk cilvēks ar tortes sainīti, pieņemsim, sūtīs savam bērnam uz Rīgu kaut vai no Valmieras. Šoferim nebūs tik daudz laika, lai pārliecinātos, kas tajā sainītī ir,” norāda Godiņš.

Tiesa, šādu gadījumu, kad kāds būtu lūdzis nosūtīt saini, kas izrādījies pasažieriem bīstams, neesot bijis.  

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti