Klientu apkalpošanas centrs Tukuma novada domē darbojas jau kopš 2010. gada, bet jau šopavasar tas kļūs par vienoto klientu apkalpošanas centru ar krietni plašāku piedāvāto pakalpojumu klāstu. Atšķirībā no citām pašvaldībām, pēc tā izveides gan krietni paplašināsies arī centra telpas, kas turpmāk aizņems gandrīz 144 kvadrātmetrus jeb teju visu pirmo stāvu. „Tur tiek pieņemti iesniegumi un tie tiek nosūtīti uz valsts institūcijām, kur tiek gatavota atbilde. Mūsu koncepcijā ir mazliet savādāk, mums klients varēs [saņemt] šo pakalpojumu uz vietas,” norāda Tukuma novada izpilddirektors Māris Rudaus-Rudovskis.
Tas nozīmē, ka centrā atradīsies pārstāvji gandrīz no visām valsts institūcijām un tikšot izveidotas arī divas sarunu istabas. Apmeklētājiem pie būvvaldes speciālistiem gan turpmāk nāksies kāpt uz trešo stāvu, bet izglītības pārvaldei domes ēka būs jāpamet. „Mēs jūtamies kā ieguvēji, jo jaunās telpas būs labāk iekārtotas, izremontētas. Labākā stāvoklī nekā šobrīd esošās,” atzīmē Tukuma novada izglītības pārvaldes vadītājs Normunds Rečs.
Līgums par telpu nomu, kas kopā ar komunālajiem pakalpojumiem gadā izmaksās 32 277 eiro jeb gandrīz deviņi eiro kvadrātmetrā bez PVN, uz 12 gadiem noslēgts ar SIA „Ronis” no kura pašvaldība jau īrē telpas bibliotēkas vajadzībām.
Domē atzīst, ka tas ir dārgāk nekā vidējā telpu nomas cena Tukumā, tomēr uzskata, ka darījums ir veiksmīgs. „Mēs zinām, cik mums maksā izglītības pārvaldes jauno telpu uzturēšana, un to maksu mēs iekasējam no valsts institūcijām, kas nāks pie mums,” saka Rudaus-Rudovskis. „Mēs faktiski izveidojam šo projektu, no pašvaldības neieguldot ne santīma,” stāsta Tukuma novada izpilddirektors.
Par telpām vienotā klientu apkalpošanas centra vajadzībām Tukuma novada dome iekasēs 15,62 eiro par kvadrātmetru jeb gandrīz 27 000 eiro gadā ar PVN.