Dienas ziņas

Par skolotājas pazemošanu vēršas policijā

Dienas ziņas

Iebilst pret grupu dzīvokļu būvniecību

Tranzītceļa posms uz Baltkrieviju – vieni dubļi

Tranzītceļa posms uz Baltkrieviju – vieni dubļi

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 3 gadiem.

Ceļu remontdarbiem pērn piešķīra dāsnus finansējumus, taču, kamēr tika izsludināti konkursi un noslēgti līgumi, tos izdevās sākt tikai vasaras otrajā pusē vai vēl vēlāk. Tagad tam ir redzamas sekas. Reģionālā ceļa P68 posmā no Silenes ciema Daugavpils novadā līdz pašai Baltkrievijas robežai būvnieki nepaspēja uzklāt pirmo asfalta kārtu, tāpēc tranzītceļš, kur atstāta tikai grants, intensīvās satiksmes dēļ pārvērties dubļos. 

ĪSUMĀ:

  • Ceļa P68 posmā no Silenes ciema līdz Baltkrievijas robežai – dubļi, bedres un rises.
  • Ceļa dēļ pētnieki vairs netiek uz Daugavpils Universitātes pētniecības centru “Ilgas”.
  • P68 posmu par teju 3,5 miljoniem eiro kopš augusta remontē SIA “Binders”.
  • Būvnieki decembrī laika apstākļu dēļ nepaspēja uzlikt asfalta kārtu.  
  • Remontu varētu atsākt ātrākais marta beigās vai aprīļa sākumā.
  • Līdz tam būvnieks solās ceļu censties uzturēt labākā stāvoklī. 
  • SIA “Binders”, atzīst, ka grants segumu te nevajadzēja atstāt.

Dziļas rises, bedres un daudz dubļu – šādi braukšanas apstākļi sagaida ikvienu, kas šķērso Latvijas, arī Eiropas Savienības ārējo robežu no Baltkrievijas puses īsi pēc “Silenes” robežšķērsošanas punkta pārvarēšanas.

Vēl šis ceļš ved uz Daugavpils Universitātes pētniecības centru “Ilgas”.

Pētnieki un studenti ar elektroauto tur vairs necenšas tikt, jo divi auto dubļos jau apskādēti.

“Pašlaik situācija ir diezgan kritiska, tāpēc ka ar šiem automobiļiem nokļūt līdz mūsu galamērķim nebija iespējams. Bagāžniekā ir arī lāpsta, mūsu tehniskais personāls veica arī izrakšanas darbus,” stāstīja Daugavpils Universitātes vadošais pētnieks Maksims Balalaikins.

Reģionālās nozīmes valsts ceļa P68 posmu par teju 3,5 miljoniem eiro kopš pagājušā gada augusta veic SIA “Binders”. Vietēji šos būvdarbus gaidīja jau vismaz 10 gadus, bet finansējumu “Latvijas Valsts ceļi” tam atrada vien pērn.

Bija plānots, ka maijā pa šo ceļu no Minskas uz Rīgu un otrā virzienā mēros hokeja līdzjutēji. 

“Sākums bija intensīvs, pēc tam kaut kā tas viss ievilkās. Decembrī sākās tehnoloģiskais pārtraukums. Tagad, kad sākās strauja sniega kušana, ceļš kļuva diezgan izsists, jo smagās mašīnas brauc un ar savu svaru izspiež to visu,” stāstīja Skrudalienas pagasta pārvaldes vadītāja Betija Ivanova.

 “Binders” pārstāve Vita Noriņa stāstīja, ka “sākoties darbiem, mēs plānojām, ka paspēsim līdz ziemas tehnoloģiskajam pārtraukumam posmā ieklāt arī asfalta apakškārtu kaut gan līguma attiecībās ar pasūtītāju šāda sacījuma  nebija. Taču mēs darba grafiku veidojām ar ieceri to tomēr pagūt izdarīt. Un, jā, šādu darba grafiku mēs saskaņojām ar pasūtītāju. Diemžēl laikā, kad plānojām ieklāt asfalta kārtu, laika apstākļi bija kritiski nelabvēlīgi, un būvnieks to vienkārši nevarēja darīt.”

Remontdarbus varētu atsākt ātrākais marta beigās vai aprīļa sākumā. Līdz tam būvnieks solās ceļu censties uzturēt labākā stāvoklī. 

“Būvnieks no savas puses ir ieguldījis darbu, lai pēc iespējas šo posmu savestu kārtībā. Jā, tur braukšanas apstākļi visdrīzāk nav komfortabli, tāpat kā daudzos grants ceļa posmos,” atzina VAS  “Latvijas Valsts ceļi” pārstāve Anna Kononova.

Būvnieks, SIA “Binders”, atzīst, ka grants segumu te nevajadzēja atstāt.

Pasūtītājs gan nebija noteicis, ka tas jāizdara obligāti. Darbus šeit, tāpat kā daudz kur citur Latvijā, būvnieki sāka tikai vasaras otrajā pusē un daudz ko līdz ziemas sākumam nepaspēja. 

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti