Tomēr ne mazāk būtiska ir 6,2 kilometru sliežu ceļu rekonstrukcija un strāvas pārveidošanas apakšstaciju pārbūve.
„Iekārtas ir pilnībā automātiskas un nodrošina tramvaja kustību līnijā. (..) Ik mēnesi mēs ietaupām pēc rekonstrukcijas darbu veikšanas. (..) Tas ir aptuveni ap 21%, ja mēs tīri kilovatu izteiksmē, kaut kur 50 000 naudas izteiksmē,” saka AS „Daugavpils satiksme” valdes locekle Sabīne Šņepste.
Turklāt pēdējos astoņus mēnešos novērots pasažieru pieaugums par 3%. Kopumā mēnesī tie ir aptuveni 560 000 pasažieru. „Es katru dienu uz skolu un no skolas braucu ar tramvaju (..). Jaunajos tramvajos ir ērtāk. Ir daudz vairāk vietu un ir kur pasēdēt,” saka daugavpiliete Katrīne.
Viņai piekrīt vēl viena daugavpiliete Ņina. „Rītos, kad bērni brauc uz skolu, ir lielie tramvaji. Tad ir labi un brīvi. Bet šajā laikā, kad bērni brauc no skolas, gadās pilnāks sastāvs,” norāda Ņina.
Lai gan vēl nav izsludināti pieteikumi Eiropas Savienības fondu līdzekļu piesaistei un Satiksmes ministrijā tiek lemts par finansējuma pārdali, „Daugavpils satiksme” uzsākusi tehniskās dokumentācijas izstrādi projekta turpinājumam, kas būtu vērsts uz vides pieejamības uzlabošanu. „Esošās pieturvietas principā nenodrošina vides pieejamības prasības (..). Neiederas pilsētas centra kopējā tēlā. (..) Ir atsevišķas ielu un sliežu krustojumu vietas, kas pēc būtības ir diezgan bīstamas un no autovadītāju viedokļa grūti pārbraucamas,” teica Šņepste.
Lai nomainītu tramvaju parku, nepieciešams iegādāties vēl 12-14 tramvaju vagonus. Perspektīvā paredz vienas līnijas pagarināšanu līdz Daugavpils reģionālajai slimnīcai. Tiek lēsts – „Daugavpils satiksmei” varētu piešķirt summu vairāk nekā 10 miljonu eiro apmērā.