Zvanu centrā darbojas paši seniori, kas ir apmācīti un informēti par brīvā laika pavadīšanas aktivitātēm, kā arī sociālas un veselības aprūpes iespējām.
Zvanu centrs senioriem darbojas kopš februāra. Brīvprātīgie no dažādām nevalstiskajām organizācijām katru darbadienu pieņem zvanus, lai uzklausītu un konsultētu pensionārus.
Nelielā kabinetā strādā trīs pensionāres, kuras ik dienu sarunājas ar laikabiedriem. Viena no operatorēm Gundega Apsīte secina, ka seniori pamatā zvana, lai parunātos par dzīvi, lielākoties tie ir vientuļie seniori. Cilvēki stāsta, kā viņiem dzīvē veicies vai nav veicies, ir cilvēki, kas vienkārši grib izkratīt sirdi.
Zvanus pieņem arī Sarmīte Mazure, kura papildināja, ka bieži jautājumi saistīti ar medicīnu vai kādām sociālās palīdzības problēmām – seniori bieži nezina, kur meklēt konkrētus speciālistus savām kaitēm. Laikam tā ir maznodrošināto cilvēku problēma, viņi nezina, kur saņemt informāciju.
Tāpat kundzes senioriem sniedzot informāciju gan par brīvprātīgā darba, gan brīvā laika pavadīšanas iespējām pulciņos vai domubiedru grupās un dažādām citām aktivitātēm, kur vecākās paaudzes varētu iesaistīties. Pašas zvanu centra darbinieces Vanda, Gundega un Sarmīte vēl atzīst, ka uzklausīšanas pamatā ir pacietība un vienlīdzīga cilvēcīga attieksme.
Vidēji mēnesī zvanot ap 120 pensionāru, norādīja Rīgas domes Labklājības departamentā. Plānots, ka senioru zvanu centrs projekta „Būsim aktīvi!'' ietvaros darbosies līdz novembra beigām, katru darba dienu no pulksten 10.00 līdz 14.00. Viens no telefona numuriem ir 20224913.
Lai tiem, kas zvana uz senioru infocentru, nenāktos tērēt savus līdzekļus, pēc zvana saņemšanas tiek piedāvāta iespēja atzvanīt.