Diskusijas par ministra krēslu koalīcijā gaidāmas nākamnedēļ, jo Aivis Ronis iecerējis to atstāt piektdien.
„Jebkurā gadījumā Matīsa kungs ir viens no uzrunātajiem kandidātiem. Mums tagad sāksies politiskās konsultācijas. Es domāju tas būs nākamās nedēļas jautājums, kad es formāli prezentēšu koalīcijā iespējamo kandidātu," sacīja premjers Valdis Dombrovskis
Anrijs Matīss, tāpat kā Aivis Ronis, nav nevienas partijas biedrs, bet par Satiksmes ministriju atbild „Vienotība” kopā ar Neatkarīgo deputātu grupu. Nevienā partijā stāties Matīss negrasās, un tieši tāpēc jautājums par kandidēšanu neesot tik vienkāršs: „Es neesmu nevienā partijā. Šī ir koalīcijas valdība, un politiskās partijas ir tās, kas virza un apstiprina ministru kandidātus. Tajā pašā laika ir ļoti svarīgi, kāds ir nozares viedoklis un ko nozare domā par iespējamu bezpartejisku kandidātu. Jā, man ir grūti ļoti grūti šobrīd prognozēt visas aktivitātes saistībā ar iespējamo kandidēšanu.”
Politiķu vienošanās paredz, ka satiksmes ministra amata kandidāts ir jāmeklē premjera pārstāvētajai Vienotībai kopā ar tā saucamo Olšteina sešinieku. Ministra iecelšanai nepieciešams vienkāršs balsu vairākums Saeimā.
"Satiksmes nozari gaida ļoti atbildīgi lēmumi, tādēļ amatā ir nepieciešams cilvēks, kurš izprot situāciju un var nodrošināt arī pēctecību. Skaidrs, ka šiem kritērijiem atbilst Matīss, taču viņš nav vienīgais," saka Saeimas deputāts Klāvs Olšteins.
Gadījumā, ja Matīss saņems politiķu atbalstu iecelšanai amatā, tad vakants kļūs nozīmīgais ministrijas valsts sekretāra amats. Un pēc neoficiālas informācijas, Olšteinieši varētu dot savas balsis Matīsa iecelšanai, apmaiņā pret nozīmīgo amatu. Valsts sekretārs ir augstākā ministrijas vadība, kura rokās ir arī lielo valsts uzņēmumu pārraudzība. Tāpēc šobrīd, valsts sekretāra amats var būt pat iekārojamāks par ministra, jo šobrīd ir aktuāli vairāki vērienīgi projekti – piemēram, vilcienu iepirkums un dzelzceļa elektrifikācija.