Pusdiena

Āgenskalna tirgū nojauc padomju gadu būves; nomnieku interese pagaidām maza

Pusdiena

Pacientes stāsts: ar ko jārēķinās, gaidot plaušu transplantāciju

SM rosina palielināt maksimālo sodu par tālruņa lietošanu pie stūres līdz 100 eiro

Rosina palielināt maksimālo sodu par tālruņa lietošanu pie stūres līdz 100 eiro

Satiksmes ministrija (SM) rosina vairāk nekā sešas reizes palielināt maksimālo sodu par tālruņa lietošanu pie stūres. Šobrīd par to pienākas brīdinājums vai 15 eiro naudas sods, taču ministrija vēlas soda apmēru noteikt robežās no 25 līdz pat 100 eiro. Pagājušajā gadā par tālruņa lietošanu pie stūres autovadītāji sodīti gandrīz 3400 reižu. Lai ar to cīnītos, policija plāno aprīkojot ar kamerām netrafaretās policijas ekipāžās.

Sods par tālruņa lietošanu pie stūres Latvijā šobrīd ir daudz zemāks nekā citviet Eiropā. Lietuvā sods ir vismaz 85 eiro, savukārt Igaunijā – 100 eiro, norāda Satiksmes ministrija. Tikmēr Dānijā, Nīderlandē, Lielbritānijā un Spānijā telefona izmantošana pie stūres var izmaksāt pat 200 un vairāk eiro. Latvijas Radio uzrunātais autovadītājs Armands uzskata, ka sods Latvijā ir jāpalielina:

“Tāpēc ka tas galu galā ir diezgan bīstami. Es domāju, ka cilvēka dzīvība un veselība ir daudz vērtīgāka par šo sodu. Diemžēl jāatzīst, ka esmu grēkojis. Bet es cenšos izmantot “hands free” sistēmu, bet es saprotu, ka arī tā “hands free” sistēma nav tas pats labākais, ko darīt pie stūres.''

Tikmēr autovadītāja Džineta pie stūres pa telefonu nerunājot. Viņa gan atzīst, ka brauc reti. Džineta šaubās, vai plāns maksimālo sodu palielināt sešas reizes nav pārāk bargs. “Bīstami droši vien ir, bet sešas reizes? Man grūti spriest. Protams, ka tas ir bīstami un vajadzētu mudināt izmantot brīvo roku režīmu, un tagad tas ir tik pieejams. Man jāpadomā, vai es atbalstu,” domīga ir Džineta.

SM parlamentārais sekretārs Edgars Tavars no Zaļo un Zemnieku savienības stāsta, ka

sodu palielināšanas galvenais mērķis ir novērst avārijas. Tavars uzsver, ka bieži vien negadījumi notiekot pat uz labiem, izremontētiem ceļiem sausā laikā. Viens no iemesliem – uzmanības novēršana no ceļa.

Ne tikai runāšana pie stūres… Tas pat nav pats bīstamākais, ka cilvēks tur klausuli rokās un stūrē. Daudz bīstamāk ir tas, ka viņš noliec galvu lejā un sērfo sociālajos tīklos, izmanto internetu, absolūti novēršoties no ceļa. Viņš rada milzīgu risku ne tikai savai dzīvībai un pasažieru dzīvībai. Viņš rada risku arī tiem, kas ievēro likumu un brauc godīgi,” pauž Tavars.

Valsts policijai nav datu par to, cik negadījumu uz ceļa izraisījusi telefonu lietošana, jo vaininieki labprātīgi neatzīstas. Tomēr par šī bīstamā ieraduma popularitāti liecina sodu skaits – pērn par tālruņa lietošanu pie stūres autovadītāji sodīti 3390 reižu. 2016. gadā protokolu bijis vairāk – 4120. Tas gan nenozīmē, ka situācija uzlabojas.

Valsts policijas Satiksmes drošības pārvaldes priekšnieks Normunds Krapsis skaidro, ka pērn samazināts policijas darbinieku skaits, kas pārkāpumus varētu fiksēt. Tādēļ tagad policija testa režīmā aprīkojusi vienu no netrafaretajām ekipāžām ar speciālām kamerām, lai nākotnē telefona lietošanu un citus pārkāpumus varētu fiksēt efektīvāk. “Mašīna ir aprīkota ar vairākām kamerām un datorsistēmu, ja tā var teikt. Vienam policijas darbiniekam ir jāstūrē, protams, un otrs veic šo pārkāpumu fiksāciju tajā brīdī, kad pārkāpums tiek konstatēts. Šogad būs viena šāda iekārta. Kā būs nākamos gadus, man grūti pagaidām komentēt,” norāda Krapsis.

Sodu celšana par telefona izmantošanu pie stūres vēl būs jāapspriež Saeimas Juridiskajai komisijai. Tās priekšsēdētājs Gaidis Bērziņš no Nacionālās apvienības stāsta, ka komisija grozījumus Administratīvo pārkāpumu kodeksā varētu skatīt aprīlī.

0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti