Sabiedriskā transporta nozīme Latvijā ir būtiska, taču tas netiek izmantots atbilstoši tam, kā varētu. Sistēmā būtu nepieciešama reorganizācija, kas sākotnēji prasītu lielākus līdzekļus. Taču ilgākā laikā tam būtu atdeve, jo cilvēki vairāk izmantotu sabiedrisko transportu, skaidro pētnieks.
Īpaši aktuāli tas ir attiecībā uz vairāku maršrutu dīzeļvilcieniem, kuru potenciāls tiek izmantots ļoti maz. Valsts SIA „Autotrasporta direkcija” valdes priekšsēdētājs Kristiāns Godiņš gan norāda - transporta maršrutos nevar skatīties tikai uz galamērķiem, bet jāraugās arī uz pieturu skaitu un braukšanas maršrutu atšķirībām.
Godiņš arī norāda, ka pašlaik diezgan daudz maršrutu ir savstarpēji saskaņoti, turklāt katru gadu 25% maršrutu tiek koriģēti. Tajā pašā laikā viņš atzīst – sistēma vēl nav sakārtota visā Latvijā.
Turklāt pilnībā perfekti saskaņotu sabiedriskā transporta tīklu nebūs iespējams izveidot nekad, atzīst gan “Autotrasporta direkcijā”, gan Satiksmes ministrijas valsts sekretāra vietnieks Dins Merirands. Taču, lai situāciju uzlabotu, iedzīvotājus mudina ziņot par nepieciešamajām izmaiņām, sūtot iesniegumus vai zvanot “Autotransporta direkcijai”.