Latvijā varēs reģistrēt auto ar stūri labajā pusē

Saeimas ceturtdien, 12.aprīlī, atbalstītie grozījumi Ceļu satiksmes likumā ļauj Latvijā reģistrēt automašīnas ar stūri labajā pusē, kurām gan jābūt pielāgotām braukšanai pa ceļa labo pusi. Tāpat līdz ar izmaiņām samazināts traktortehnikas vadītāju apliecību kategoriju skaits.

Atstājot spēkā liegumu reģistrēt auto braukšanai pa ceļa kreiso pusi, paredzēts vairāki izņēmumi:

  • auto, kuri pielāgoti braukšanai pa ceļa labo pusi;
  • specializēti pasta un ceļu dienesta auro, kā arī atkritumu izvedēji,
  • vēsturiskie spēkrati vai sporta automobiļi;
  • auto, kas ievesti no ārvalstīm uz laiku.

Atbilstoši jaunajām normām tiks precizēti Ministru kabineta noteikumi, kas noteiks, ka automašīnas stūres atrašanās puse nebūs jāmaina, bet mašīnai būs jāatbilst tehniskajām prasībām, lai braukšana uz ceļa būtu droša.

Iepriekš Satiksmes ministrijas Autosatiksmes departamenta direktors Tālivaldis Vectirāns stāstīja, ka auto ar stūri labajā pusē braukšanai Latvijā būs jābūt īpaši pielāgotam: jāpārbūvē priekšējie lukturi un atpakaļskata spoguļi, kā arī miglas lukturi. Tāpat jāuzstāda kamera ar monitoru kreisajā pusē, lai redzētu situāciju no kreisās puses uz priekšu.

Auto eksperti gan komentēja – doma par daudziem šādiem auto uz Latvijas ceļiem nedaudz biedē.

Atbildīgās Saeimas komisijas priekšsēdētājs Romāns Naudiņš (Nacionālā apvienība) skaidroja, ka šis jautājums ir aktualizējies tikai tādēļ, ka saistībā ar to bijuši tiesas spriedumi Eiropas Savienībā. Tāpēc attiecīgi Latvijā tiek pielāgots regulējums.

Autovadītāja: Sākumā ir stress, vēlāk pierod

Linda Šarķe-Fedjajeva Latvijas Radio raidījumam "Pēcpusdiena" atzina, ka viņai ir pieredze braukšanā ar auto Latvijā, ja mašīnai stūrei ir labajā pusē. Viņa uzsvēra, ka arī šobrīd šādu auto drīkst Latvijā reģistrēt, taču tikai uz sešiem mēnešiem.

Šarķe-Fedjajeva atzīst, ka sākumā bijis liels stress braukt ar šādu auto. Taču vēlāk pieradusi. Arī apdzenot citas mašīnas, tā saucamās aklās zonas nav daudz. Tiesa, ir situācijas, kad ir nedrošāk. "Ir nedaudz bailīgāk. Bet priekšnoteikums bija tāds, ka man bija "automāts" [automātiskā ārtumkārba]," pauda Šarķe-Fedjajeva.

Citi autovadītāji uzmanību mašīnai, kur stūre ir labajā pusē, uzmanību nepievērsa - tiesa, brīnījušies sabiedriskā transporta vadītāji, kam redzamība, jo viņi atrodas augstāk, ir lielāka.

"Drošas braukšanas skolas" vadītājs Jānis Vanks gan uzsvēra, ka nav sajūsmā, ka Latvijas satiksmē būs arvien vairāk auto, kam stūre ir labajā pusē. Arī apdzīšana, ja stūre ir labajā pusē, ir ar paaugstinātu bīstamību. Tāpat arī kreisie pagriezieni, ja stūre ir labajā pusē, kļūst bīstamāki. Vanks bilda, ka pašiem šoferiem, kas vada auto ar stūri labajā pusē, ir jāsaprot ka viņi ir sarežģītākā un bīstamākā situācijā.

Vienkāršāks traktortehnikas vadītāju apliecību iedalījums

Tāpat Ceļu satiksmes likuma grozījumi paredz izmaiņām saistībā ar traktortehniku.

Līdz šim lauksaimniecības nozarē darbam ar traktortehniku bija nepieciešamas trīs traktortehnikas vadītāju kategorijas, meža nozarē – divas, bet ceļu būves nozarē – četras traktortehnikas kategorijas. Lielais kategoriju skaits esot radījis problēmas darba devējiem atrast darbinieku, kam ir tiesības vadīt attiecīgās transportlīdzekļu grupas traktortehniku.

Tāpēc ar Saeimas lēmumu optimizētas un apvienotas vairākas traktortehnikas kategorijas vienā kategorijā, tādējādi samazinot pašreizējo traktortehnikas kategoriju skaitu līdz četrām traktortehnikas kategorijām: TR1, TR2, TR3 un TR4.

Traktortehnikas vadītāju apliecības maiņa ir brīvprātīga.

0 komentāri
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālajiem profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti