“Iespējams, šī viņas kārtējo iniciētā Muitas pārvaldes struktūras pārskatīšana ir ar mērķi atbrīvoties no viņai nevēlamiem cilvēkiem. (..) Viņa uzskatot, ka riska vadības daļai jābūt tiešā direktora pakļautībā. Tam patiesībā ir tikai viens mērķis – skaidri zinot, ka to vada manā radniecībā tuvs cilvēks, viņa apzināti ar iepriekšējo nodomu grib nostādīt interešu konfliktā gan mani, gan šo cilvēku, tādējādi noliekot izvēles priekšā, ka vienam no šiem cilvēkiem, lai izvairītos no interešu konflikta, noteikti būs jāaiziet,” komentēja Kravalis, apstiprinot, ka runa ir par viņa māsu, Muitas pārvaldes Riska vadības daļas vadītāju Baibu Trukšāni.
Savukārt Pētersone šādus Kravaļa komentārus dēvēja par jocīgiem. Viņa pauda, jautājumi par struktūras mazināšanu ir struktūrvienības vadības kompetencē. VID ģenerāldirektore arī pauda, ka Kravalim pašlaik ir četri vietnieki, no kuriem vienam deleģēti 70% jautājumu, bet pārējie trīs strādā kopumā ar atlikušajiem 30%.
“Viennozīmīgi man uzticība viņam… Kopš piektdienas, kad klausos, ko viņš publiskajā telpā runā, man uzticības nekādas viņam nav,” piebilda Pētersone.
Tikmēr biedrības “Delna” direktors Gundars Jankovs, komentējot situāciju, sacīja, ka šajā lietā no abām pusēm virmo emocijas. Tajā pašā laikā biedrība esot saņēmusi signālus, ka muitas jomā darbiniekiem ir ļoti apspiesta vide, viņi nav motivēti strādāt, turklāt arī baidās par šiem jautājumiem runāt.
Vēstīts, ka VID vadība par Eiropas Savienības tranzīta regulas prasību neieviešanu uz disciplinārlietas laiku atstādinājusi muitas priekšnieku Tāli Kravali. Tāpat VID ģenerāldirektore pēc konstatētajiem pārkāpumiem Eiropas Savienības tranzīta regulas ieviešanā uzdevusi pārskatīt Muitas pārvaldes struktūru.
Šobrīd Eiropas regulas prasības paredz, ka, lai saņemtu kravas tranzītam nepieciešamos pavaddokumentus, krava fiziski jāuzkrauj uz mašīnas, jānoplombē un tikai tad jāsāk dokumentu kārtošanu. Kaut šie nosacījumi jau 10 gadus attiecas arī uz muitas procedūrām Latvijā, te tas darīts pretēji – no sākuma kārtota dokumentācija un tikai tad uzkrauta attiecīgā krava.
Valsts ieņēmumu dienestā aizvien uzskata – Latvijai līdzīgi kā Igaunijā un Lietuvā dokumentu izsniegšanas process jāsakārto atbilstoši Eiropas regulai. Vai nepilnību dēļ valstij tomēr būs radīti zaudējumi un cik lielā mērā šajā situācijā būs vainojams Kravalis, tiks noskaidrots pēc aptuveni mēneša.
Uz pārbaudes laiku Muitas vadība uzticēta Kravaļa vietniecei Ingrīdai Gulbei-Otaņķei.