Stāsti

Entomologs Uģis Piterāns šovasar novērojis jau 67 tauriņu sugas

Stāsti

Iesaistoties akcijā "Simtgades burtnieks", jebkurš var palīdzēt atšifrēt mantoto folkloru

Projekta ''Velodati'' rezultātā ir apzināti noslogotākie velomaršruti Rīgā

Karte: Velojoslas Rīgas centrā neatslogo satiksmi Brīvības ielā

Velojoslas Rīgas centrā neatslogo satiksmi Brīvības ielā, jo daudzos no populārākajiem velomaršrutiem aizvien nav ierīkoti veloceliņi. Turklāt arī pati Brīvības iela nav pilnībā pielāgota velosipēdistu vajadzībām, secināts projektā “Velodati”.

Brīvības iela Centrā, tilti pāri Daugavai, kas savieno Rīgas centrālo daļu, Krastmala, kā arī maršruts, kas ved no Purvciema uz Rīgas centru pa A. Deglava un Avotu ielu ir noslogotākie ikdienas velomaršruti, kuros trūkst pienācīgu velojoslu, norāda “Velodati”.

Izmantotākie maršruti ar speciāli velobraucējiem paredzētu vietu ir Brīvības iela no Teikas līdz VEF tiltam un Lāčplēša iela. Arī velobraucēju kritizēto rekomendējošo velojoslu Barona ielā izmanto daudzi. Pārdaugavā izmantotākais ir Vecrīga - Imanta posms līdz Botāniskajam dārzam.

Mazāk tiek izmantotas velojoslas Dzirnavu un Elizabetes ielā. Pa Brīvības ielu bieži apbraukts tiek arī veloceļa Centrs - Berģi posms, kas iestiepjas vēsturiskajā centrā, novirzoties uz Valdemāra un vēlāk Skolas ielu.

Tādējādi pētījuma rezultāti parāda, ka visvairāk velobraucēju ir iecienījuši Brīvības ielu, kas Vecrīgā pārtop Kaļķu ielā un tālāk virza velobraucējus pāri Akmens tiltam.

Velosatiksmes attīstības koncepcijas līdzautors Dainis Kreilis norāda, ka vienīgā vieta, kur patiešām būtu grūti izveidot veloceliņu ir posms starp Ģertrūdes ielu un Lāčplēša ielu. Citviet veloceliņu traucē ierīkot politiskās drosmes trūkums.

Projekts "Velodati" tapa pateicoties bezpeļņas iniciatīvai Datu skola, kas veica datu vākšanu no pūļa laikā no 1. maija līdz 9. jūnijam. Projekta rezultāti ir apkopoti interaktīvā tiešsaistes kartē šeit. Karte parāda vairāk nekā 500 unikālus maršrutu ierakstus, ko ar viedtālruņa palīdzību ierakstījuši un iesūtījuši 156 velobraucēji. Tas ļauj velosatiksmes intensitāti Rīgas ielās aplūkot ar +/- 7% precizitāti.

Datu vākšana tiek turpināta. Projekta rezultāti tiks piedāvāti Rīgas Domes Satiksmes departamentam kā papildus informācija lēmumu pieņemšanā par velosatikses attīstību galvaspilsētas ielās.

 

Saistītie raksti
2 komentāri
Marts
Elizabetes ielas velojoslu izmantoju bieži- ir OK. Lai pilnvērtīgi izmantotu Dzirnavu ielas velojoslu, tai būtu jātupinās līdz Pulkveža Brieža ielai - bruģis jānomaina ar mākslīgo, līdzīgi kā Barona ielā. Pašlaik tāds īss posmiņš sanāk un tālāk jābrauc pa šauru ietvi. Baronas ielas velojosla ir murgs! Nav skaidrs vai tā skaitās pabeigta; ja tā, tad jēga no tādas joslas ir maza. Ik pa gabalam ar avārijas ugunīm stāv auto, kuri jāapbrauc vai nu pa ietvi, vai pa nelīdzeno bruģi. Krustojumos autobraucēji uzbrauc uz joslas un nevar normāli tikt garām. Kamēr nebūs baltā nepārtrauktā līnija, kuru nedrīkst šķērsot un uzkrāsots velosipēds, šī velojosla nefunkcionēs.
Braucējs
"Krustojumos autobraucēji uzbrauc uz joslas un nevar normāli tikt garām." A no kurienes tad šķērsot krustojumu - no tramvaja sliedēm, vai? Nesaprotu, nafig vispār barona ielā, kur jau tā dauduzs gadus auto ar tramvaju cīnās par iespējām normāli pārvietoties, stulbais ušaks ar saviem 'transporta ekspertiem' izdomāja to velojoslu iespiest. Pilnīgs sviests - tagad ne autovadītājiem, ne velosipēdistiem, un PAT tramvajiem grūti braukt, jo visi viens otram traucē.
Pievienot komentāru
Komentēt vari ar kādu no saviem sociālo mediju profiliem
Latvijā
Ziņas
Jaunākie
Populārākie
Interesanti