Panorāma

Ar autorlīgumiem strādājošo problēmas

Panorāma

Kāds ir atbalsts dalībai ES?

Izglītības ministrija pērk reklāmu

Izglītības ministrija maksā par pareizo viedokli?

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 10 gadiem.

Vai kādas ministrijas darbs, kam jābūt visas sabiedrības interesēs, būtu īpaši jāreklamē tam tērējot teju 20 tūkstošus latu nepilna pusgada laikā? Izglītības un zinātnes ministrija uzskata, ka sabiedrībai svarīgi zināt par tās darbu un tāpēc apmaksā informatīvas kampaņas atsevišķos plašsaziņas līdzekļos.

Pavisam 24 ziņu raidījumi līdz gada beigām Radio SWH, SWH+ un Spin FM. Seši raksti Latvijas avīzē un atsevišķi Neatkarīgajā Rīta avīzē. Tā iespēju informēt jauniešus līdz gada beigām par izglītības iespējām Latvijā izvēlējusies nozares ministrija, atvēlot gandrīz 20 tūkstošus latu.

Uz noslēgtajiem līgumiem ministra Vjačeslava Dombrovska biroja vadītājas Annas Kononovas paraksts, vai arī viņa norādīta kā kontaktpersona. Viņa gan atturas Latvijas Televīzijai kaidrot, kādēļ izvēlēta šāda prakse, bet ministrijas viedokli pārstāvēt sūta ministra padomnieci Unu Ahunu-Ozolu. Viņa stāsta, ka ar reklāmām vēlas informēt jauniešus par iespēju iegūt izglītību.

Minētie radio izvēlēti pēc popularitātes kritērijiem, bet laikraksti izraudzīti konkursa kārtībā.

Laikā, kad ministra biroja vadītāja Kononova vēl strādāja Rīgas domē, šādu reklāmas līgumu slēgšana ar atsevišķiem medijiem bija ierasta prakse.

Ahuna-Ozola gan noraida pārmetumus un saka, ka mediju izvēlei nav sakara ar Kononovu.

Kā mazākais "dīvainu" Izglītības un zinātnes ministrijas praksi reklamēties dēvē politologs Ivars Ījabs. Viņš norāda, ka tas ir ciniski laikā, kad padagogu algām trūkst līdzekļu, bet tie ir atrasti reklāmai. 

"Šādā priekšvēlēšanu laikā stāstīt par saviem labajiem darbiem, izskatās pietiekoši aizdomīgi. Biroja vadītāja tik ļoti rūpējas par ministra politisko nākotni, ka šadi soļi ir nepieciešami. Mēs ļoti labi zinām, ka notiek cīņa par skolotāju algām, uz šī te fona rādīt, ka novirzām naudu sevis reklamēšanai, tas, protams, rada jautājumus," saka Ījabs.

Par izglītības ministrijas darbu žurnālisti pēdējā laikā tāpat izrāda lielu interesi veidojot ikdienas publikācijas un ziņu sižetus. Un Latvijas Televīzijas pieredze liecina, ka nereti nākas saskarties ar to, ka viena diena ir par maz, lai kāds no ierēdņiem spētu sniegt atbildi uz sabiedrību patiesi interesējošiem jautājumiem.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti