Krustpunktā

Finanšu ministre Dana Reizniece Ozola par nodokļu reformu, maksātājiem un nemaksātājiem

Krustpunktā

Analizējam vēlēšanu aptauju rezultātus

Pašvaldību vēlēšanas: Diskusija par kopējo priekšvēlēšanu situāciju

Eksperti: Vēlētāji šajās pašvaldību vēlēšanās būs aktīvāki

Pievērs uzmanību – raksts publicēts pirms 6 gadiem.

Pateicoties tam, ka politiskās partijas savās priekšvēlēšanu kampaņās ļoti daudz izmanto sociālos tīklus, vēlētāju aktivitāte šonedēļ gaidāmajās pašvaldību vēlēšanās varētu būt augstāka, Latvijas Radio raidījumā "Krustpunktā" norādīja politologs Filips Rajevskis.

Priekšvēlēšanu kampaņās izmantoti gan tradicionālie līdzekļi, piemēram, plakāti un reklāmas televīzijā un radio, gan netradicionālie līdzekļi, kas šajā gadījumā ir sociālie mediji, norādīja Rajevskis.

Viņš stāstīja, ka dažām partijām, īpaši tām, kuras ir nesen izveidotas un nav tik populāras kā lielās partijas, piemēram, Jaunajai konservatīvajai partijai, tas ir pat galvenais līdzeklis, lai sasniegtu vēlētāju.

Šajās vēlēšanās var novērot, ka mediji ir pamudinājuši vēlētājus iet un balsot. Tas īpaši vērojams šajās dienās, kad vairāk cilvēku nekā iepriekš (šobrīd jau nobalsojuši 5,2%) ir izmantojuši iespēju jau iepriekš atdod balsi pirms sestdien gaidāmajām pašvaldību vēlēšanām, stāstīja Rajevskis.

Tradicionālo mediju loma kopumā mainās, lielās partijas to vairs neuztver kā galveno komunikācijas līdzekli, tāpēc tās var orientēties uz citām platformām, norādīja "Latvijas Avīzes" politikas nodaļas vadītājs Māris Antonēvičs.

Īpaši aktīvi sociālos medijus izmantojuši Daugavpils kandidāti, kas gājuši pat tik tālu, ka vēlētājus uzrunā ar multfilmām, video un pat mūzikas klipiem, tāpēc būs interesanti pavērot, vai šī pieeja kandidātiem būs palīdzējusi, izteicās Rajevskis.

Savukārt Zaļo un Zemnieku savienība (ZZS) Jūrmalā stingri pieturas pie tradicionālajiem līdzekļiem - vēlētājus uzrunā ar plakātiem un reklāmām, savukārt atsakās piedalīties debatēs, kuras šogad rīkojuši vairāki televīzijas kanāli.

"ZZS tic, ka plakāti nostrādās un ar to pietiks," norādīja Rīgas Stradiņa universitātes Politikas zinātnes katedras lektore Lelde Metla-Rozentāle.

Rajevskis gan uzsvēra, ka ar šādu taktiku var uzrunāt konkrētu vēlētāju grupu, kurai tas patīk, bet ar šo taktiku pusi mandātu ZZS Jūrmalas domē iegūt nevarēs.

Tā gan ir konstruktīva taktika, jo ZZS saprot, ka lielajiem medijiem Jūrmalā lielas ietekmes nav, norādīja portāla „Delfi” galvenais redaktors Ingus Bērziņš.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti