Brasas tilta pārbūvi turpinās veikt «Kauno tiltai»

Pēc trim cenu aptaujām Rīgas domes Satiksmes departaments panācis vienošanos, ka Brasas pārvada pārbūvi turpinās lietuviešu uzņēmums SIA "Kauno tiltai". Tiltu neslēgs tramvaja satiksmei, kā to iepriekš būvnieks pieļāva, un tilta pārbūvi atsāks martā. Tilta pārbūvi iecerēts pabeigt līdz 2022. gada vasarai.

Brasas tilta pārbūvi turpinās veikt «Kauno tiltai»Linda Zalāne

    Ceturtdien, 16. janvārī, notika kārtējā sapulce, kurā piedalījās pasūtītājs – Rīgas domes Satiksmes departaments – un būvnieks, lietuviešu būvkompānijas „Kauno tiltai” pārstāvis.

    Rīgas domes mērs Oļegs Burovs (“Gods kalpot Rīgai”) pauda, ka pašlaik jāizstrādā darbu sagatavošanas projekts nākamajam etapam – tilta rekonstrukcijai. Pasūtītājs plāno parakstīt tuvākajās dienās līgumu ar būvniekiem, visas domstarpības beigušās, un jautājumi ir atrisināti. 

    Paziņojumā medijiem Rīgas dome norāda, ka vienošanās ar esošo būvnieku AS “Kauno tiltai” par būvdarbu turpināšanu panākta, ņemot vērā iesniegto zemāko cenu.

    Uz jautājumu, kāpēc Brasas tilta rekonstrukcija iestrēga un pat draudēja ar izgāšanos, Burovs atbildēja šādi: “Mūs neapmierināja tā pozīcija savulaik, ka par 10 miljoniem šis tilts būs pieremontēts. Mēs pieņēmām lēmumu, ka gribam redzēt izbūvētu jaunu tiltu. Jau apstiprināts skiču projekts. Paredzēti speciāli stiprinājumi vienai daļai tilta – kolonnām un tilta daļai. Un pārcelt tramvaja sliedes uz tilta labo pusi, ja braucam no centra, un dot iespēju braukt lielajam tramvajam, kura svars ir 82 tonnas.”

    Marta beigās tilta kreisajā pusē notiks seguma demontāža, kas ilgs divus mēnešus. Tik ilgi, jo apakšā esošā dzelzceļa dēļ to nevar darīt nepārtraukti. Vasaras sākumā sāksies tilta kreisās puses būvniecība. Pēc tam tāda pašā secībā remontēs tilta labo pusi. Prognozēts, ka tilts būs gatavs pēc diviem gadiem.

    Burovs prognozēja, ka 2022. gada vasaras sākumā Brasas tilts būs gatavs lietošanai.

    Paredzēts, ka pēc pārvada pārbūves un modernizācijas darbiem, tiks izbūvēta ērti lietojama un droša veloinfrastruktūra, nodrošināta vides pieejamība gājējiem, savukārt zemās grīdas tramvaji kursēs pārvada vienā pusē, bet satiksme tiks organizēta pa otru pārvada pusi garenvirzienā.

    Būvnieka pārstāvis uz jautājumu, vai domstarpības ar pasūtītāju norimušas, norādīja, ka vēl aizvien notiek pārrunas un ar pasūtītāju tiek saskaņota vienošanās. “Mēs esam procesā. Esam gatavi [turpināt] darbu. [Līgums] ir ne rokās, bet uz galda,” sacīja SIA „Kauno tiltai” Latvijas reģiona vadītājs Mindaugs Kazakevičs.

    Arī Rīgas domes Satiksmes departamenta direktors Vitālijs Reinbahs Latvijas Radio apliecināja, ka Brasas tilta rekonstrukcijas projekts noris pēc grafika. Vēlākais termiņš, kad tiltam obligāti ir jābūt gatavam, ir 2023. gada Latvijas Dziesmu un deju svētki.

    Sagatavošanās darbu izmaksas būs 800 000 eiro, taču kopējās tilta pārbūves izmaksas varētu būt zināmas pēc divām nedēļām. Patlaban noslēgto būvdarbu līgums ir 10,8 miljonu eiro vērtībā, bet,

    iespējams, izmaksas būs lielākas, jo sākotnēji izstrādātajā projektā bija piemirsts par tilta pielāgošanu zemās grīdas tramvaju vajadzībām. 

    KONTEKSTS:

    Pirms 60 gadiem būvētā Brasas tilta remonts sākts 2019. gada aprīlī, taču drīz vien darbus nācās apturēt ne tikai atrasto apbedījumu dēļ, bet arī tāpēc, ka tilts izrādījies sliktākā stāvoklī, nekā prognozēts.

    Brasas pārvads pār dzelzceļu uzbūvēts un nodots ekspluatācijā 1959. gadā, un tajā līdz šim nav veikti būtiski pārbūves darbi. Kopējās remontdarbu izmaksas plānotas 10,87 miljonu eiro apjomā.

    Kļūda rakstā?

    Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

    Latvijā
    Ziņas
    Jaunākie
    Interesanti