Jaunie elektrovilcieni pasažierus sāks pārvadāt piektdien

Jauno "Škoda" elektrovilcienu pirmie braucieni ar pasažieriem plānoti piektdien, 15. decembrī, informēja pasažieru pārvadātājs "Vivi" (iepriekš – "Pasažieru vilciens"). Pirmais brauciens ar pasažieriem notiks no Rīgas uz Dubultiem un atpakaļ.

Kā iepriekš Latvijas Televīzijai atklāja satiksmes ministrs Kaspars Briškens ("Progresīvie"), jaunie vilcieni pakāpeniski sāks kursēt visos elektrificētajos maršrutos – gan Aizkraukles līnijā, gan Skultes līnijā, Tukuma līnijā, vēlāk arī Jelgavas līnijā.

Uzņēmumā tikmēr norāda, ka šobrīd vilcienu kustības sarakstos un interaktīvajā vilcienu kustības kartē vilciena tips netiek norādīts. "Nākotnē ir plānots izstrādāt risinājumu, kas paredz iekļaut interaktīvajā vilcienu kustības kartē informāciju arī par vilciena tipu," liecina uzņēmuma ieraksts sociālajos tīklos.

AS "Pasažieru vilciens" visus 32 elektrovilcienus, kuri būs pilnībā gatavi "Vivi" vilciena pasažieru pārvadājumiem, saņems līdz 2024. gada vidum. Katrs no tiem sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem, stāvvietas – 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no pasažieru platformām, kas ne tikai nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam, bet arī saīsina pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās. Iekāpšanas un izkāpšanas ātrumu veicina arī 1,3 metru platas divviru durvis.

Jaunajos elektrovilcienos ir klimata kontrole, ergonomiski sēdekļi, mūsdienu prasībām atbilstošas, plašas labierīcības, kas ir piemērotas arī pasažieriem ar ierobežotu mobilitāti. Tie ir aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, jaudīgu WiFi pieslēgumu. Vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, ir vienmērīgāka, un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums ir līdz 160 km/h (pašlaik – 120 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra. 

Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, un 23 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.

KONTEKSTS:

Iepriekš – šī gada februārī – vilcienu ražotājs "Škoda Vagonka" un "Pasažieru vilciens" Satiksmes ministrijai apliecināja, ka plānots sākt pasažieru pārvadājumus ar jaunajiem elektrovilcieniem jau šīs vasaras beigās, bet vēlāk paziņoja, ka sertifikācijas procesa dēļ tomēr vilcieni nesāks kursēt ātrāk kā šī gada rudenī.

Līgums par 32 jaunu elektrovilcienu piegādi, ko "Pasažieru vilciens" un "Škoda Vagonka" parakstīja 2019. gada vidū, paredzēja, ka pirmie vilcieni tiks piegādāti 2022. gada pirmajā pusgadā, bet līdz 2023. gada beigām pasažieru pārvadājumi tiks veikti jau ar visiem 32 jaunajiem vilcieniem. Taču karš Ukrainā aizkavēja piegādes, jo vilcienus līdz Rīgai nācās vest ar autotransportu un montēt uz vietas.

Katrs vilciens sastāvēs no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums būs 109 metri. Katrā vilcienā būs sēdvietas 436 pasažieriem.

Ministru kabinets atbalstīja valsts budžeta ilgtermiņa saistības 255,889 miljonu eiro apmērā "Pasažieru vilciena" elektrovilcienu iepirkuma finansēšanai.

Pirmo vilcienu Latvijā saņēma 2022. gada jūnija beigās.

Kļūda rakstā?

Iezīmējiet tekstu un spiediet Ctrl+Enter, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Iezīmējiet tekstu un spiediet uz Ziņot par kļūdu pogas, lai nosūtītu labojamo teksta fragmentu redaktoram!

Saistītie raksti

Vairāk

Svarīgākais šobrīd

Vairāk

Interesanti